Microsoft припиняє залучати інженерів з Китаю для технічної підтримки армії США

Після журналістського розслідування та різкої реакції в Сенаті США й Пентагоні, компанія Microsoft припинить залучення китайських інженерів для технічної підтримки сервісів, які використовуються американськими військовими. Про це повідомляє Reuters.
Йдеться про матеріал розслідувачів проєкту ProPublica, в якому детально описано практику залучення Microsoft китайських інженерів до обслуговування хмарних систем армії США. Їх наймали через субпідрядників, які мали доступ до секретної інформації, але, як зазначається, часто не володіли належними технічними знаннями для адекватної оцінки потенційних кіберзагроз з боку Китаю.
Microsoft, як великий урядовий підрядник, що надає послуги державним структурам США, раніше зазнала кібератак з боку китайських і російських хакерів. У ході розслідувань компанія проінформувала уряд США про свою співпрацю з китайськими спеціалістами.
На публікацію ProPublica відреагував сенатор-республіканець Том Коттон, голова сенатського комітету з питань розвідки й член комітету з питань збройних сил. У п’ятницю, 18 липня, він направив листа міністру оборони Піту Гегсету, в якому закликав надати перелік підрядників Пентагону, які залучають працівників з Китаю, а також деталі щодо механізмів виявлення підозрілої кіберактивності.
“Уряд США визнає, що кіберможливості Китаю становлять одну з найагресивніших і найнебезпечніших загроз для Сполучених Штатів, про що свідчить проникнення в нашу критичну інфраструктуру, телекомунікаційні мережі та ланцюги поставок”, — написав Коттон у листі до Гегсета.
Сенатор наголосив, що американські військові мають бути захищені від усіх можливих ризиків у ланцюжку постачання, зокрема й тих, які виникають через субпідрядників. У той же день Гегсет у зверненні на платформі X повідомив, що доручив провести двотижневу перевірку, аби переконатися, що інженери з Китаю не залучені до контрактів на хмарні послуги Міноборони США.
“Я заявляю, що з цього моменту Китай більше не братиме жодної участі в наших хмарних сервісах”, — наголосив міністр.
У відповідь на реакцію Конгресу та Пентагону, речник Microsoft Френк Шоу повідомив, що компанія змінила підхід до технічної підтримки урядових клієнтів США. Це зроблено для того, щоб гарантувати: жодна команда інженерів з Китаю не надає технічну допомогу в межах послуг, які використовуються Пентагоном.