
У Верховній Раді переробили законопроєкт про акцизи на паливо для другого читання. Було збільшено ставку на скраплений вуглеводневий газ (СВГ) і передбачено введення пільг на дизельне паливо для аграріїв.
Податковий комітет Верховної Ради схвалив законопроєкт №11256-2 про підвищення акцизів на паливо для другого читання та змінив графік зростання податку на СВГ. Депутати також запланували розробку окремого законопроєкту для введення пільг на акциз з палива, що використовується в сільському господарстві.
Згідно з порівняльною таблицею до документа, яка з’явилася на сайті Верховної Ради 10 липня, з 1 вересня ставку на СВГ пропонують збільшити до 148 євро за 1000 літрів, а у 2028 році вона досягне 250 євро.
Розрахунки показують, що у разі ухвалення законопроєкту з новими правками, з 1 вересня податкова складова у вартості автогазу (акциз + ПДВ) зросте на 5 грн/л – до 7,8 грн/л за курсом НБУ на 12 липня.
У попередній редакції законопроєкту, яку схвалили в першому читанні, акциз на автогаз мав зрости до 55,6 євро з теперішніх 52 євро, а у 2028 році ставка мала б становити 70 євро.
Нова версія графіку зростання акцизу на СВГ ближча до варіанту, запропонованого урядом у законопроєкті №11256. Згідно з ним, з 1 липня ставка податку на автогаз мала б зрости до 165 євро, а у 2028 році – до 277 євро.
Урядовий проєкт було відхилено парламентом. Заступник голови податкового комітету Ярослав Железняк пояснив, що голосування за урядовий законопроєкт провалилося через те, що “не всі депутати були на своїх робочих місцях”.
Основним аргументом на користь встановлення акцизу на автогаз на рівні 70 євро було те, що ця ставка ближча до мінімального рівня, рекомендованого Директивою Євросоюзу 2003/96 (близько 68 євро за 1000 літрів). Наближення українських податків на паливо до європейських є офіційною метою ухвалення законопроєкту. У всіх редакціях проєкту закону акциз на бензини та дизельне паливо пропонується збільшити до мінімального рівня, вказаного в директиві.
Нагадаємо, що необхідність зростання акцизу на СВГ понад 70 євро пояснюється тим, що директива ЄС лише рекомендує мінімальний рівень податку.