Міноборони долучило до військового маркетплейса перші 12 бригад ЗСУ

Міністерство оборони України запустило цифрову систему постачання для Збройних сил — маркетплейс DOT-Chain Defence, який дозволяє військовим підрозділам безпосередньо замовляти необхідне оснащення у виробників, без посередників і тривалих погоджень. Як повідомили в Агенції оборонних закупівель МОУ, до пілотного проєкту вже долучено 12 бойових бригад ЗСУ.
Система дає змогу військовим купувати вироби з актуальними характеристиками, за власні кошти та безпосередньо у виробника, що значно скорочує час постачання — із пів року до кількох тижнів.
Координатор розробки системи Володимир Чугай пояснив:
“Це не “OLX”, не дзвінки. Вся операційна робота закривається AOЗом. Щоб отримати товари, військовому треба зробити всього три кліки. Перший — коли розміщує замовлення, другий — прийняти товар і третій — підписати акт для того, щоб оплатити постачальнику.”
Наразі через DOT-Chain Defence можна замовити лише безпілотники. До системи вже долучено близько десяти кодифікованих виробників, і їхня кількість буде зростати. Для виробників, як зазначають в АОЗ, процедуру подачі максимально спростили. У перспективі планують додати також компанії, що виготовляють комплектуючі для БпЛА.
“Постачальник може планувати й кошти, й виробничі ресурси. Він зможе зрозуміти, який до нього запит, як йому планувати виробництво, чи відкривати додаткову лінію, чи напрацювати щось на склад. А у військових з’являється прогнозування і розуміння того, що і коли вони отримують”, — зазначили в АОЗ.
У подальших планах — надати доступ до DOT-Chain Defence також бригадам Нацгвардії. За словами Чугая, попередні перемовини з керівництвом НГУ вже відбулися.