Міноборони змінює правила закупівлі пального для ЗСУ

Закупівельна агенція Міністерства оборони «Державний оператор тилу» (ДОТ) розширила кількість лотів у закупівлях пального для Збройних сил України, щоб удосконалити регіональну модель постачання. Про це повідомляє пресслужба Міноборони.
ДОТ продовжує покращувати механізми закупівель, розширюючи можливості для бізнесу та підвищуючи конкурентність на торгах. Наступним кроком у розвитку регіональної моделі стало її поглиблення через збільшення кількості лотів, що має залучити більше учасників і зробити закупівлі ефективнішими.
«Поглиблення регіональної моделі дозволяє забезпечити безперебійне надходження пального у війська», – зазначив директор департаменту політики закупівель Міноборони Гліб Канєвський.
У Міноборони нагадали, що торік ДОТ запровадив регіональну модель закупівель пального, сподіваючись на активнішу участь компаній, враховуючи особливості логістичних ланцюгів у різних регіонах. Ця модель передбачала поділ постачання на Східний, Південний, Центральний і Західний регіони. Кількість учасників торгів та рівень економії на аукціонах підтвердили її ефективність.
Щоб підвищити конкуренцію та оптимізувати логістичні процеси, ДОТ вирішив ще більше деталізувати регіональну модель. Раніше регіональні лоти охоплювали від чотирьох до шести точок постачання. Тепер їх кількість подвоять: замість чотирьох великих регіональних лотів буде вісім дрібніших, кожен з однією-двома точками постачання.
За словами директорки програми пально-мастильних матеріалів ДОТ Марини Єремєєвої, ринок пального в Україні залишається вразливим через постійну загрозу з боку Росії, що змушує постачальників зберігати обмежені запаси пального на території країни.
«Поглиблення регіональної моделі дозволяє зменшити безпекові ризики для бізнесу, знижуючи необхідні для участі в торгах обсяги палива. Це відкриває можливості для нових гравців ринку та підвищує рівень конкуренції», – пояснила вона.
За результатами торгів по закупівлі арктичного дизельного пального, на лотах з лише одним учасником середній рівень економії від очікуваної вартості становив 2,7%, тоді як на лотах з більш ніж двома учасниками – у середньому 7,5%.