Під Балтійським морем будують тунель завдовжки 18 км

Під Балтійським морем між Данією та Німеччиною триває будівництво унікального інфраструктурного проєкту — тунелю Fehmarnbelt. Після завершення будівництва він стане найдовшим у світі зануреним попередньо зібраним автомобільно-залізничним тунелем. Його протяжність становитиме 18 км, повідомляє BBC.
Новий маршрут суттєво скоротить час у дорозі: шлях між данським Родбигавном і німецьким Путтгарденом займатиме лише 10 хвилин автомобілем або 7 хвилин потягом замість 45 хвилин, необхідних на поромну переправу.
Конструкція тунелю складається з 90 великих бетонних секцій довжиною по 217 метрів, кожна з яких важить понад 73 тисячі тонн. На відміну від класичних тунелів, що прориваються у скельній породі, елементи Fehmarnbelt укладають безпосередньо на морське дно у попередньо підготовлений жолоб, з’єднуючи їх з точністю до 15 міліметрів. Такий метод дає змогу вести будівництво навіть на м’якому ґрунті, що складається з глин і крейди, де буріння неможливе.
У кожному сегменті передбачено п’ять окремих каналів: два — для залізничних колій, два — для автомобільного двостороннього руху, і ще один — технічний, для обслуговування та евакуації. Основні роботи з виготовлення сегментів та їх логістики зосереджені на острові Лолланн у Данії, де зведено спеціальний завод і порт.
Загальна вартість проєкту оцінюється у 7,4 млрд євро. З них 1,3 млрд надає Європейська комісія, а решту фінансує Данія. Очікується, що витрати будуть повернуті завдяки платному проїзду протягом 40 років. Тунелем щодня користуватимуться понад 12 тисяч автомобілів і близько 100 поїздів.
Fehmarnbelt має важливе стратегічне значення — він стане ключовим транспортним коридором між Скандинавією та Центральною Європою, сприятиме розвитку торгівлі, подорожей і створенню нових робочих місць, особливо у менш економічно розвинених регіонах, як-от острів Лолланн.
Будівництво супроводжувалося протестами з боку екологів і поромних компаній через побоювання щодо впливу на морське середовище. Однак після багаторічних судових процесів у 2020 році проєкт отримав офіційне схвалення. Для зменшення екологічного навантаження компанія Femern, що реалізує будівництво, створює природну зону площею 300 гектарів на рекультивованих землях.
Завершення будівництва заплановано на 2029 рік, і відкриття тунелю стане новим етапом у розвитку європейської транспортної інфраструктури.
