17% прибутку: лідери ритейлу в Україні б’ють рекорди на тлі війни і кризи

Сукупний дохід найбільших українських ритейлерів у 2024 році війни зріс на вражаючі 17% і сягнув рекордних 529,24 мільярда гривень. Вперше з початку повномасштабного вторгнення жодна з компаній, які увійшли до топ-10 Індексу Опендатабота 2025, не зафіксувала збитків. Навпаки — лідери українського роздрібу вийшли у чистий плюс, заробивши разом 9,82 мільярда гривень прибутку. Це найпотужніший фінансовий прорив ринку за всі роки війни, який показує: попри фронт і кризу, великий бізнес в Україні не просто вистояв — він стрімко багатіє.
208,9 мільярда гривень заробив АТБ-маркет — незмінний лідер українського ритейлу
Вже третій рік поспіль першу позицію за доходом утримує АТБ-маркет. За рік мережа збільшила показник на 15%, досягнувши 208,9 мільярда гривень, що становить 39,5% від сукупного доходу всіх лідерів ринку. За прибутком компанія посіла друге місце — 3,1 мільярда гривень, або 32% від загальної суми. В АТБ підкреслили, що у 2024 році сплатили понад 28,61 мільярда гривень податків і зборів, перевищивши показники попереднього року на 4 мільярди гривень.
4,08 мільярда гривень прибутку складає рекорд Аврори, яка стала лідером за заробітком
Абсолютним рекордсменом за прибутком стала компанія Вигідна покупка / Аврора, яка змінила вид діяльності з оптової на роздрібну торгівлю. Її чистий прибуток склав 4,08 мільярда гривень, а дохід зріс у 1,4 раза, сягнувши 37,9 мільярда гривень. У 2024 році компанія відкрила понад 300 нових магазинів, створивши майже 3000 робочих місць. Загальна кількість торгових точок досягла 1 615 в Україні та 30 у Румунії.
93 мільярди гривень доходу та перший прибуток за три роки складає прорив Сільпо. Друге місце за доходом утримала мережа Сільпо-Фуд / Сільпо, яка заробила 93 мільярди гривень, збільшивши показник на 10%. Вперше за три роки мережа вийшла з мінусів — прибуток склав 205 мільйонів гривень.
У 5 разів зріс прибуток Фори — 123,5 мільйона гривень. Мережа Фора продемонструвала зростання доходу на 19% до 34,9 мільярда гривень. Прибуток зріс більш ніж у 5 разів — до 123,5 мільйона гривень, проте цього виявилося недостатньо, аби втриматися в топ-3: компанія опустилася на четверте місце.
Rozetka піднялася на 5 сходинку з доходом 29,7 мільярда гривень. Онлайн-гігант Rozetka збільшив дохід на 17% до 29,7 мільярда гривень, завдяки чому піднявся з сьомої на п’яту позицію у рейтингу.
23% зростання у NOVUS — дохід складає майже 29 мільярдів гривень. Мережа Новус Україна / NOVUS наростила дохід до 29 мільярдів гривень (+23%) і отримала 561 мільйон гривень прибутку. У компанії підкреслили, що понад 98% продукції власних торгових марок виробляється в Україні, а загалом українські товари складають понад 70% асортименту.
12,5% приросту у Metro — це прибуток після двох років збитків. Metro Кеш енд Кері Україна / Metro збільшила дохід до 28,7 мільярда гривень (+12,5%) і вперше за роки війни зафіксувала прибуток — 178 мільйонів гривень, хоча два попередні роки мала збитки понад 400 мільйонів гривень.
EVA, Varus та Велика Кишеня також у топ-10, але з падінням прибутків
До десятки лідерів також увійшли:
- РУШ / EVA — 26,9 мільярда гривень доходу (+28%), прибуток 1,4 мільярда гривень (упав у 1,6 раза);
- Омега / Varus — 20 мільярдів гривень доходу (+14%), прибуток 38,2 мільйона гривень (знизився у понад 5 разів);
- Фудком / Велика Кишеня — 19,9 мільярда гривень доходу (+16%), прибуток 116,6 мільйона гривень (зменшився у 2,6 раза).
Сенсація рейтингу — Епіцентр і Comfy вилетіли з Індексу через відсутність звітності. Уперше з рейтингу вилетів Комфі трейд / Comfy, а Епіцентр К / Епіцентр не з’явився вдруге поспіль — обидві компанії не надали річні звіти й не увійшли до фінального списку.
Таким чином, Індекс Опендатабота 2025 зафіксував історичне зростання ринку роздрібної торгівлі в Україні навіть на тлі війни — вперше беззбиткова десятка лідерів та рекордні прибутки.