Близько 50 млрд євро надійшло в Україну завдяки “коридорам солідарності” ЄС
Блокування українських портів після початку повномасштабної війни практично зупинило експорт. Ситуація була достатньо загрозливою для української економіки. Мільйони тонн зерна залишалися в портах, очікуючи відправлення в Африку та країни Близького Сходу. Це сколихнуло і світові ринки. Українцям довелося шукати нові шляхи для експорту. У цьому допомогли європейські партнери, відкривши так звані “коридори солідарності”.
Український експорт почали перенаправляти залізницею через Польщу. Також частина зерна та інших товарів поїхала у порти Румунії. Завдяки такому перегрупуванню протягом двох років в українську економіку надійшло близько 50 млрд євро.
“Завдяки “коридорам солідарності” було експортовано понад 136 мільйонів тонн українських товарів, включаючи зерно, мінерали та сталь. Вони також дозволили імпортувати понад 52 мільйони тонн основних товарів, таких як паливо, транспортні засоби, сільськогосподарські добрива, військова та гуманітарна допомога. Хоча український Чорноморський коридор, створений восени 2023 року, є важливим, Дунай і польсько-балтійський коридор також залишаються ключовими для імпорту, тоді як Адріатика відіграє важливу роль в експорті”, – зазначає Адіна Велян, єврокомісар з питань транспорту.
Щоб налагодити процеси експорту-імпорту через “коридори солідарності” Єропейська комісія та міжнародні фінансові організації виділили понад 2 мільярди євро. Крім України цими шляхами користується Молдова, яка раніше здійснювала частину експорту через порт Одеси.
“Коридори зміцнюють економічні зв’язки України з ЄС. У рамках проєкту Євросоюз інвестував у транспортну інфраструктуру в Польщі, Словаччині, Угорщині, Румунії, Україні та Молдові, закріпивши останні дві країни в єдиному ринку та транспортній зоні ЄС. “Коридори солідарності” є і залишатимуться безпечним варіантом для торгівлі України та Молдови з рештою світу”,- наголошує пані Велян.