Через підвищення тарифу “Укрзалізниці” виникла загроза зупинки Українського Дунайського пароплавства

Через заплановане підвищення тарифів “Укрзалізниці” на 37% може припинитися діяльність флоту Українського Дунайського пароплавства (УДП) у напрямку до румунського порту Констанца.
Заступник генерального директора УДП Владислав Бєлах зазначив, що нині пароплавство займається транспортуванням української агропродукції до порту Констанца й активно працює над збільшенням обсягів перевезень.
“Ми неодноразово зверталися до Кабміну з пропозиціями щодо запровадження знижки на тариф “Укрзалізниці” до Ізмаїла, щоб хоча б частково компенсувати різницю з вартістю доставки до Одеси. Заплановане зростання тарифу “Укрзалізниці” підвищить вартість логістики 1 т зерна через дунайські порти приблизно на $5 і поставить Дунай у ще більш невигідне положення порівняно з Одесою. Робота флоту в напрямку Констанци просто зупиниться”, – наголосив він.
За словами Бєлаха, УДП готове запропонувати “Укрзалізниці” зворотне завантаження в Ізмаїлі за рахунок імпорту вугілля. Щоб зберегти дунайську логістику як стратегічно важливий канал для експорту й імпорту, УДП звернулося до Міністерства розвитку громад та територій під керівництвом Олексія Кулеби.
“Ми звертаємося до керівництва міністерства й Кабміну. Збережіть незмінним тариф на залізничні перевезення до Ізмаїла. Війна продовжується, воєнні ризики актуальні. Якщо експорт з Одеси, як у 2022–2023 роках, опиниться під загрозою, доведеться витрачати час на реанімацію дунайської логістики.
Бізнес знову зіштовхнеться із захмарними ставками й дефіцитом флоту. Якщо нас почують і підтримають, УДП отримає гарантований щомісячній вантажопотік у 150–200 тис. тонн (1,2–1,5 млн тонн на рік) і зможе забезпечити експорт, як у випадку блокади морських портів, так і західного кордону”, – йдеться у заяві УДП.