ЄС пом’якшив норми щодо викидів CO₂ для нових авто та фургонів

Рада Європейського Союзу остаточно затвердила поправку до регламенту, що визначає стандарти викидів CO₂ для нових легкових автомобілів і фургонів. Згідно з новими правилами, у період з 2025 по 2027 рік рівень відповідності вимогам щодо викидів оцінюватиметься не щороку, а за середнім показником за три роки. Такий підхід має допомогти автовиробникам краще адаптуватися до норм.
Схвалення цієї поправки стало завершальним етапом у законодавчому процесі. Документ набуде чинності на 20-й день після його офіційної публікації в Офіційному журналі ЄС. Ця ініціатива є частиною Індустріального плану дій для автомобільної галузі, презентованого Єврокомісією 5 березня 2025 року. У плані акцентувалася необхідність створення чітких правил для виробників у період перед запровадженням екологічних цілей на 2025 рік.
Європейський зелений курс передбачає зниження викидів парникових газів на 90% до 2050 року, зокрема шляхом поступового зменшення нормативів щодо CO₂ у нових авто. У 2025–2029 роках середній показник не має перевищувати 93,6 г/км. З 2030 по 2034 рік цей ліміт скорочується до 49,5 г/км, а з 2035 року — до нульового рівня.
На тлі посиленої конкуренції з боку китайських автовиробників та впровадження політики декарбонізації, автомобільна промисловість ЄС переживає складний період. У березні президентка Європейської комісії Урсула фон дер Ляєн виступила з пропозицією пом’якшити вимоги до дотримання екологічних стандартів у сфері викидів CO₂ для галузі.