Куди спрямовують сотні мільйонів державних коштів на рекламу місцевої влади: дані PROZORRO
Серед лідерів рейтингу виявилися Київ, а також Київська та Вінницька області.

Протягом першого року повномасштабного вторгнення, з 24 лютого 2022 до 24 лютого 2023 року, укладені договори на рекламу склали 262 млн грн. У календарному 2022 році через систему Prozorro на рекламу було витрачено майже вдвічі менше коштів порівняно з довоєнним 2021 роком – 225 млн грн проти 441 млн грн. Проте у 2023 і 2024 роках ця сума знову почала зростати. За неповні 7 місяців 2024 року вже уклали угод на 362 млн грн.
Основні напрямки витрат залишаються незмінними:
- висвітлення результатів діяльності;
- розробка та розміщення інформаційних матеріалів у соцмережах (Facebook, Instagram, TikTok), на білбордах, радіо та телебаченні;
- проведення рекламних кампаній.
Більша частина загальної суми, а саме 72%, припадає на Київську (178 млн грн) та Дніпропетровську (86 млн грн) області. Проте варто зазначити, що значна частка витрат у Київській області пов’язана з державними банками, які здійснили 61% від загальної суми витрат регіону:
- “ПриватБанк” – 57 млн грн;
- “Ощадбанк” – 28 млн грн;
- “Укргазбанк” – 15,9 млн грн;
- “Укрексімбанк” – 6,6 млн грн.
Ці банки зареєстровані в Києві, і хоча вони не є замовниками у розумінні Закону “Про публічні закупівлі”, вони звітують про свої закупівлі в Prozorro або проводять спрощені процедури.
Державні банки здебільшого замовляли розміщення інформаційних та рекламних матеріалів у ЗМІ, на радіо та телебаченні, послуги PR-кампаній, створення комунікаційних стратегій, SEO-оптимізацію та SMM-просування.
Таким чином, без врахування банків, у Київській області цього року було укладено контрактів на 70,1 млн грн.
До трійки лідерів також увійшла Вінницька область, де витрати на рекламу склали 10 млн грн. Основними витратниками були:
- Вінницька міська рада – 2,4 млн грн (на висвітлення діяльності міської ради та підприємств на телебаченні та в ЗМІ);
- Управління поліції охорони у Вінницькій області – 1,7 млн грн (на розміщення зовнішньої реклами та проведення контекстно-медійних рекламних кампаній);
- Вінницька ОДА та підпорядковані їй установи – 800 тис. грн (на висвітлення діяльності).