Цей рік обіцяє стати рекордним для європейського туризму: що говорять в зарубіжних ЗМІ

2024 рік обіцяє стати рекордним для європейського туризму за кількістю відвідувачів та фінансовими оборотами. Однак разом з економічним зростанням підвищується кількість проблем, пов’язаних з негативними наслідками для навколишнього середовища та ринку житла. Також все більше голосів висловлює стурбованість щодо труднощів, з якими стикаються самі туристи.
Європейські експерти обговорюють можливі шляхи їх вирішення, звертаючи увагу на успішні приклади впровадження екологічних ініціатив, регулювання потоків відвідувачів та залучення місцевих громад до управління туристичною діяльністю.
Ставка на позитивні імпульси
Sydsvenskan – Швеція. Цього літа Копенгаген запустив кампанію CopenPay, спрямовану на те, щоб спонукати туристів і місцевих жителів діяти більш екологічно: той, хто збере сміття, виполе бур’яни або віддасть перевагу велосипеду замість автомобіля, може, наприклад, отримати чашку кави або безкоштовний вхід на заходи.
Видання Sydsvenskan під враженням:
“Такий бартер може принести користь не лише у зменшенні негативних наслідків в іншому цінного туризму. Він може сприяти згуртованості та культурному обміну між жителями й гостями Копенгагена, а також між самими копенгагенцями. CopenPay дозволяє учасникам щоденно дбати про своє місто, налагоджуючи контакти та обмінюючись досвідом із гостями”.
Чітка інформація та регулювання потоку відвідувачів
Le Temps – Швейцарія. У своїй статті для паризького видання Le Temps директорка популярного серед туристів Шильонського замку на Женевському озері, Марта Софія душ Сантуш, пише про те, що прикладом для наслідування можуть стати музеї Амстердама:
“Ми беремо приклад із закордонних моделей, де для регулювання потоку відвідувачів введені системи попереднього бронювання і квотування кількості гостей. Досвід таких музеїв, як Дім Анни Франк або Рейксмузеум в Амстердамі, показує, що рішенням може бути використання квот, а також чітке інформування й ефективне управління — таким чином можна значною мірою покращити умови для відвідувачів. Однак такий підхід вимагає цифрової стратегії, яку не всі заклади здатні реалізувати. Тому необхідно виділяти кошти й на підвищення кваліфікації працівників”.
Збори та обмеження не повинні залишатися табу
El País – Іспанія. Мадридське видання El País закликає по-новому визначити поняття успіху для туристичної галузі:
“Пошуком рішень повинні займатися місцеві влади, громадяни та туріндустрія, яка сама чудово розуміє, що успіх не вимірюється лише кількістю відвідувачів. Перша сфера, з якої потрібно почати, — це здача житла туристам. Також варто подумати про запровадження офіційного збору або встановлення обмежень на кількість туристів, щоб врівноважувати та перерозподіляти потоки мандрівників. Якість покращень повинна вимірюватися не лише доходами галузі, але й задоволеністю громадян. Таким чином можна буде гарантувати, що історія успіху не обернеться катастрофою”.
Комплексне вирішення проблеми
El Periódico de Catalunya – Іспанія. Заступниця головного редактора барселонського видання El Periódico de Catalunya Джемма Мартінес закликає приймати послідовні та взаємопов’язані заходи:
“У тому, що сферу туризму необхідно переосмислити, не сумнівається ніхто, навіть представники самого турбізнесу. Цим повинні зайнятися різні фахівці, а також органи державного управління разом з економічними та соціальними суб’єктами.
Це, безумовно, краще, ніж просто серія не пов’язаних між собою ‘латок’ у різних галузях і сферах — як, наприклад, ініціатива взятися лише за здачу квартир туристам. Навіть якщо обмеження можливі, я думаю, що позитивні заходи, подібні до тих, що зараз реалізуються в Данії, набагато кращі. У цій країні вирішили запровадити бонуси для відвідувачів, які ведуть себе екологічно. Ось такий приклад варто було б взяти на озброєння!”.
Вовлекати місцеві громади
To Vima – Греція. На сторінках афінського видання To Vima міністерка з питань туризму Греції Ольга Кефалоянні розмірковує про те, як Греція має намір зробити так, щоб країна і люди вигравали від процвітаючого туризму, а не страждали від нього:
“Заходи, які ми зараз приймаємо, засновані на цінностях поміркованості й балансу, турботи про захист природного і культурного середовища — і поваги до людей та місцевих громад. У цих рамках нашим стратегічним рішенням є залучення місцевих громад до управління туристичною діяльністю з метою гарантувати справедливий і вигідний розподіл вигод від туризму. Для втілення цієї стратегії в життя ми створили ряд сучасних інструментів — таких, як, наприклад, Національна рада спостереження за питаннями перспективного розвитку туризму”.
Досить бурчати!
Aargauer Zeitung – Швейцарія. Швейцарія повинна радіти тому, що кількість туристів у країні зростає, — пише Aargauer Zeitung:
“Тенденція бачити насамперед погане’ — вона у Швейцарії проявляється повсюдно, коли йдеться про туризм. Роками ми чули скарги на те, що, мовляв, країна занепадає. Що взимку у нас відбивають туристів австрійці, а влітку в наших горах просто немає чого робити. І ось все змінилося. Всі задоволені? Де там! ‘Надмірний туризм!’ — бурчать тепер всі навколо.
На погоду вплинути неможливо, а на потоки туристів — лише відносно. Давайте ж подолаємо цей негативний погляд на все і радітимемо тому, що серед американців наша країна популярна як ніколи! Вони залишають тут багато грошей!”.