Закон про звернення оновлено: що зміниться
Верховна Рада України у першому читанні ухвалила урядовий проєкт Закону №11082 “Про звернення”, який має на меті модернізувати законодавство у цій сфері та привести його у відповідність до Закону України “Про адміністративну процедуру”.
Про це пише Судово-Юридична газета.
Цей законопроєкт покликаний чітко визначити порядок реалізації права громадян звертатися до органів влади та отримувати відповіді у встановлені стійки, як це гарантовано статтею 40 Конституції України.
Основні положення проєкт Закону:
- Визначення чіткої процедури подання та розгляду звернень.
- Окреслення прав та обов’язків учасників правовідносин у цій сфері.
- Зобов’язання для суб’єктів розгляду звернень публікувати на своїх офіційних веб-сайтах інформацію про сферу їх повноважень.
- Порядок подання та розгляду звернень
- Забезпечення всебічного та своєчасного розгляду звернень.
- Надання письмових або усних (у передбачених випадках) відповідей про результати розгляду звернень.
- Інформування про прийняття рішення про залишення звернення без розгляду.
- Роз’яснення порядку оскарження ненадання відповіді на звернення або рішення про його залишення без розгляду.
“Важливою новелою є уточнення вимог до звернення. Зокрема, передбачено, що cуб’єкт звернення або представник суб’єкта звернення підписує письмове звернення у паперовій формі власноруч, в електронній формі – за його бажанням з використанням електронного підпису, крім випадків, передбачених законодавством. Оновився підхід до проведення особистого прийому, зокрема передбачено можливість проводити прийом за допомогою відеоконференцзв’язку”, – зауважив заступник Міністра юстиції Олександр Банчук.
У проєкті Закону удосконалено регулювання щодо розгляду петицій, зокрема шляхом визначення особливостей їх розгляду органом місцевого самоврядування.