Через Український морський коридор вдалося транспортувати 70 млн тон вантажів

За більш ніж рік роботи Українського коридору, який був створений для забезпечення глобальної продовольчої безпеки, через нього було перевезено 70 мільйонів тонн вантажів. З портів України вийшло 2577 суден, серед яких понад 46 мільйонів тонн становили зернові, а інші товари — понад 23 мільйони тонн. Про це пише Урядовий портал.
Українське зерно та інші продукти експортувалися до різних країн світу, включаючи порти Азії, Африки, Європи та Америки. Серед основних країн-отримувачів — Єгипет, Індонезія, Туніс, Лівія, Індія, Алжир і Китай. Завдяки ініціативі “Зерно з України” сотні тисяч сімей в Ефіопії, Сомалі, Ємені та Судані отримали необхідну продовольчу допомогу.
“Україна, незважаючи ні на що, залишається гарантом глобальної продовольчої безпеки. Кожне судно, яке проходить коридором – це не лише економічний успіх, але й символ нашої боротьби за дотримання норм міжнародного права, яке, зокрема, гарантує й вільне судноплавство”, – наголосив Віцепрем’єр-міністр з відновлення України – Міністр розвитку громад та територій України Олексій Кулеба.
Міністерство розвитку громад та територій України активно працює над розширенням можливостей Українського коридору, щоб забезпечити безперебійне постачання українських товарів на світовий ринок.
Український коридор був створений як відповідь на блокування Росією суден, які використовували попередній “зерновий коридор”. Ініціатива Президента Володимира Зеленського щодо створення “зернового коридору” була підтримана ООН та Туреччиною для забезпечення світової продовольчої безпеки. Однак після того, як Росія почала систематично порушувати угоду та блокувати судна, було вирішено створити альтернативний шлях — Український коридор.
Судна, які користуються цим маршрутом, мають два основних механізми страхування для мінімізації ризиків. Перший передбачає страхування за підтримки провідних світових страхових компаній та банків за участю уряду Великої Британії. Ця угода дозволяє покривати ризики “Marine Hull War” та “Loss of Hire War” на рівні 1-1,25% страхових премій, що є практично довоєнними показниками. Другий механізм передбачає гарантії компенсації шкоди для фрахтувальників, операторів та власників суден у разі виникнення збитків під час перебування суден у територіальних водах України.