Dawn Aerospace розпочинає продаж суборбітальних космічних літаків Aurora

Компанія Dawn Aerospace розпочинає продаж суборбітальних космічних літаків Aurora, здатних доставляти до шести кілограмів вантажу на висоту 100 кілометрів. Про це повідомляє Space News.
Новозеландська компанія оголосила про початок прийому замовлень на безпілотний космічний літак, який призначений для доставки невеликих корисних вантажів під час суборбітальних польотів. Перші поставки заплановані на 2027 рік.
Dawn Aerospace пропонує Aurora не за традиційною космічною моделлю, а за аналогією з авіаційною — літак продається клієнтам для експлуатації, а не лише запуску. У компанії вважають, що такий підхід суттєво розширює потенційний ринок у порівнянні з класичною моделлю надання послуг запуску.
“Є багато тих, хто хотів би мати таку можливість і був би готовий за неї заплатити, але вони просто не можуть її отримати. Вона не продається”, – заявив виконавчий директор Dawn Aerospace 22 травня Стефан Пауелл під час вебінару Глобального альянсу космопортів.
Він порівняв цю модель з комерційною авіацією, де літаки належать не виробникам, а авіакомпаніям. Ця концепція комерційної авіації поширюється і на конструкцію самої Aurora. Компанія вже кілька років проводить випробування літака, зокрема під час польоту у листопаді 2024 року, коли Mark 2 Aurora вперше досягла надзвукової швидкості. Тоді апарат розвинув швидкість 1,12 Маха і піднявся на висоту 25,1 км.
“Це літак з характеристиками ракети, а не ракета з крилами. Тобто, надійність, можливість повторного використання та, зрештою, масштабованість – це не другорядні питання, а закладені з першого дня, щоб забезпечити цю модель авіакомпанії”, — підкреслив Стефан Пауелл.
Dawn Aerospace працює над новою модифікацією Aurora, яка матиме посилену тягу двигуна, збільшений об’єм палива та нову систему реактивного керування для маневрів за межами атмосфери. Ці зміни впроваджуються при збереженні конструкції корпусу попередньої версії.
Перший суборбітальний екземпляр Aurora має бути готовий до польоту за 18 місяців. Це стане початком програми льотних випробувань, яка триватиме від шести до дев’яти місяців. Польоти починатимуться на малих висотах і поступово зростатимуть.
У типовому суборбітальному польоті Aurora злітатиме зі звичайної злітно-посадкової смуги, після чого набиратиме висоту у вертикальному режимі. На піку траєкторії апарат розвиватиме швидкість до 3,5 Маха та забезпечуватиме близько трьох хвилин мікрогравітації. За словами Пауелла, весь політ, включно з посадкою, триватиме близько 30 хвилин, при цьому більшість часу піде на планерний спуск назад до злітної смуги.
Aurora використовує двигун на базі 90% перекису водню та гасу D60. Повністю завантажений літак важить 450 кілограмів і потребує злітно-посадкової смуги довжиною 1000 метрів. Компанія вже продемонструвала здатність готувати апарат до наступного польоту протягом шести годин. Пауелл зазначив, що ціль — скоротити цей час до чотирьох годин.