Кабмін не підтримав петицію про підвищення зарплати вчителям

Кабінет Міністрів України не підтримав петицію про підвищення заробітної плати педагогічним працівникам. На думку урядовців, підвищення посадових окладів для вчителів потребуватиме значних видатків, під час воєнного стану це проблематично.
“На даний час одним з шляхів підвищення заробітної плати працівників окремих галузей бюджетної сфери, у тому числі педагогічних працівників, є підвищення розміру посадового окладу працівника 1 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери, що сприятиме на єдиних засадах збільшенню питомої ваги посадового окладу в структурі заробітної плати та підвищенню рівня оплати праці працівників окремих галузей бюджетної сфери.
Зазначене підвищення потребуватиме значних додаткових видатків з бюджетів усіх рівнів, що під час воєнного стану проблематично, оскільки всі власні надходження бюджету спрямовуються на потреби Сил безпеки та оборони”, — йдеться у відповіді Кабміну.
Водночас в уряді нагадали, що для вчителів передбачені додаткові виплати. Зокрема, з початку 2025 року педагогічним працівникам встановлено щомісячну доплату в розмірі 1 300 гривень, а з 1 вересня 2025 року і до завершення воєнного стану ця сума зросте до 2 600 гривень (з урахуванням податків).
Наразі вчителі в Україні заробляють у кілька разів менше, ніж державні службовці. Попри те, що торік, за оцінками НБУ, середня зарплата українців зросла на 23,2%, вчителі знову практично не відчули цього зростання. У державних школах оклад вчителя нерідко становить менше 10 тисяч гривень на місяць.
Нагадаємо, що у листопаді 2024 року Кабінет Міністрів уже вшосте відтермінував виконання постанови, ухваленої в липні 2019 року, яка передбачає підвищення мінімального окладу вчителів до рівня чотирьох прожиткових мінімумів. Цього разу дію постанови призупинено з 1 січня 2025 року до завершення календарного року, що настане після припинення або скасування воєнного стану.