Діти війни

Міністерство освіти і науки України затвердило нові рекомендації щодо оцінювання учнів 5-9 класів

Міністерство освіти і науки України оголосило про затвердження нових рекомендацій щодо оцінювання учнів 5-9 класів відповідно до державного стандарту. Вони включають чотирирівневу систему оцінювання за 12-бальною шкалою та нову форму Свідоцтва досягнень учня, що надає комплексну характеристику навчальних досягнень. Нововведення спрямовані на вдосконалення підходів до оцінювання результатів навчання, забезпечення прозорості та об’єктивності оцінювання, а також врахування індивідуальних освітніх потреб кожного учня.

Система оцінювання

Згідно з новими рекомендаціями, МОН впровадило чотирирівневу систему оцінювання за 12-бальною шкалою:

  1. Початковий рівень (1-3 бали)
  2. Середній рівень (4-6 балів)
  3. Достатній рівень (7-9 балів)
  4. Високий рівень (10-12 балів)

Кожен рівень містить три бали, які підсумково формують 12-бальну шкалу. Рекомендації містять детальний опис кожного бала, що допомагає вчителям чітко визначати досягнення учнів.

Свідоцтво досягнень

Нова форма Свідоцтва досягнень учня/учениці складається з двох частин:

  1. Характеристика навчальної діяльності – в цьому розділі відсутні бали. Вчителі визначають рівень сформованості певних умінь за такими категоріями: “Має значні успіхи”, “Демонструє помітний прогрес”, “Потребує уваги і допомоги”. Цей розділ заповнюється класним керівником або колегіально вчителями і відображає наскрізні вміння учнів, такі як розуміння прочитаного, висловлення власної думки, критичне мислення та ініціативність.
  2. Характеристика результатів навчання – у цьому розділі виставляються бали за навчальні предмети/інтегровані курси щосеместрово й за рік. Спочатку вчитель виставляє бали за окремі групи результатів навчання, які визначені в Державному стандарті базової освіти, а потім виводить загальну оцінку за семестр.

Наприклад, в українській мові виділяються такі групи результатів навчання:

  • Усно взаємодіє
  • Працює з текстом
  • Письмово взаємодіє
  • Досліджує мовлення

Міністерство наголошує на важливості гнучкості підходів до оцінювання в залежності від освітніх потреб учнів та освітніх програм закладів. Враховуючи різні освітні потреби учнів та можливі освітні втрати, вчителям рекомендується адаптувати методи оцінювання відповідно до індивідуальних потреб.

ПОДИВІТЬСЯ ЩЕ:  Цифри вражають: стало відомо, скільки старшокласників в Україні мають репетиторів

Форма Свідоцтва досягнень доступна для завантаження у форматах DOCX та PDF за посиланнями на сайті МОН. Заклади освіти можуть вносити зміни до свідоцтва, щоб максимально відповідати освітній програмі та потребам учнів.

Нові рекомендації щодо оцінювання учнів 5-9 класів спрямовані, на думку МОН, на покращення якості освіти, забезпечення прозорості та об’єктивності оцінювання, а також на врахування індивідуальних потреб кожного учня. Завдяки впровадженню нової системи оцінювання та форми Свідоцтва досягнень, навчальний процес стане більш структурованим та зрозумілим для всіх учасників освітнього процесу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі статті

Кнопка "Повернутися до початку