Діти війни

МОН має намір перевести школи на 12-річну систему навчання: лише 11% батьків це підтримують

Освітня реформа в Україні викликає бурхливі обговорення та суперечливі думки серед громадськості. Перехід на 12-річну систему навчання, запланований на 2027 рік, призводить до побоювань та скептицизму українців. Громадськість турбує, чи зможе нова система задовольнити потреби учнів та їхніх батьків, а також чи відповідатиме вона сучасним вимогам ринку праці.

Міністр освіти і науки України Оксен Лісовий заявив, що з 2027 року в українських школах розпочнеться впровадження 12-річної системи навчання, що має на меті зробити випускників шкіл більш підготовленими до вступу в університети. Під час презентації дослідження, присвяченого реформі старшої школи, він підкреслив, що цей додатковий рік навчання надасть учням більше часу для засвоєння матеріалу та розвитку індивідуальних здібностей. Окрім того, впровадження профільної освіти для учнів 10-12 класів дозволить їм обирати напрям навчання відповідно до своїх уподобань та майбутніх планів. Це, на думку міністра, допоможе випускникам краще підготуватися до вступу у вищі навчальні заклади та забезпечить глибше засвоєння знань.

Лісовий також повідомив, що команда Міністерства освіти і науки України працює над скороченням терміну навчання на бакалавраті в окремих спеціальностях, що дозволить майбутнім студентам швидше завершувати вищу освіту. Такі зміни, за його словами, покликані зробити систему освіти більш гнучкою та ефективною. Крім того, учні, які оберуть навчання у професійних коледжах, зможуть вийти на ринок праці вже з готовими професійними навичками. Це забезпечить їм кращі перспективи працевлаштування та кар’єрного зростання.

Одним із ключових аспектів реформи старшої школи є створення академічних ліцеїв, де учні 10-12 класів зможуть отримати профільну освіту. Це, на думку міністра, дозволить не лише підготувати старшокласників до вступу в університети, а й допоможе їм визначитися з майбутньою професією. Введення 12-річної системи навчання відповідатиме міжнародним стандартам, що сприятиме інтеграції української освіти в європейський освітній простір.

ПОДИВІТЬСЯ ЩЕ:  Виставка картин про війну, створених українськими дітьми, відкрилась в Болгарії

Згідно з результатами соціологічного дослідження, проведеного Київським міжнародним інститутом соціології (КМІС), громадська думка щодо запровадження 12-річної системи освіти є доволі неоднозначною. Дослідження було проведене у квітні-травні 2024 року методом онлайн-опитування (CAWI), у якому взяли участь понад 80 тисяч респондентів з усіх регіонів України, підконтрольних уряду, та з усіх типів населених пунктів. Вибірка охоплювала учнів, батьків, освітян та представників місцевої влади. Особливо важливим було опитування старшокласників, адже саме вони найбільше постраждають від цієї реформи, тому їхні думки є надзвичайно важливими.

Результати дослідження показали, що лише 11% батьків повністю підтримують запровадження 12-річної освіти, тоді як 25% категорично проти цієї ініціативи. Ще 34% батьків висловилися проти продовження навчання на один рік, а 17% схиляються до підтримки, але не є впевненими у своїй позиції. 12% респондентів відповіли, що їм важко визначитися з цього питання. Такі результати свідчать про те, що значна частина батьків не підтримує зміни, що вводяться Міністерством освіти.

Щодо ставлення учнів до запровадження трирічної старшої школи, то лише 13% школярів позитивно оцінюють цю перспективу, тоді як 12% вважають, що вони швидше підтримують її. Найбільша частка опитаних, а саме 48%, займає нейтральну позицію, що свідчить про відсутність чіткої думки з цього питання серед молоді. Негативно або швидше негативно ставляться до трирічної старшої школи 22% учнів, тоді як 8% школярів важко відповісти на це запитання.

Дослідження також включало аналіз ставлення до профільного навчання у старших класах. Згідно з результатами опитування, 85% батьків учнів 10-11 класів підтримують ідею профільної освіти, тоді як лише 4% висловилися проти, а 10% важко відповісти. Серед батьків учнів 5-6 класів 78% підтримують профільне навчання, 7% – проти, а 15% важко визначитися. Щодо самих учнів старших класів, то 85% підтримують профільне навчання, 4% – проти, а 11% не можуть дати однозначну відповідь.

ПОДИВІТЬСЯ ЩЕ:  Міносвіти оголосило конкурс на посаду освітнього омбудсмена

Окрім цього, важливим аспектом опитування було питання, чи визначилися старшокласники з майбутньою професією. Лише 35% учнів 10-11 класів вже точно знають, яку професію хочуть опанувати, 31% – схиляються до конкретного вибору, тоді як 22% ще не визначилися, а 12% не мають жодних планів стосовно майбутньої професії.

Опитування також охопило думки освітян щодо впровадження старшої профільної школи. Зокрема, 58% вчителів та керівників органів управління освіти вважають, що якість освіти дещо покращиться після впровадження реформи, тоді як 60% керівників шкіл також дотримуються цієї думки. На те, що освіта значно покращиться, сподіваються 28% вчителів, 33% керівників органів управління освіти та 28% керівників шкіл.

Таким чином, впровадження 12-річної системи освіти є надзвичайно важливою частиною реформи середньої школи, проте потребує додаткових зусиль для переконання громадськості у її доцільності та користі. Успіх цієї реформи залежить не лише від ефективної реалізації на практиці, а й від того, як суспільство сприйматиме ці зміни.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі статті

Кнопка "Повернутися до початку