Економічні

Підписано декларацію, що оптимізує залізничне сполучення між Україною та Європою

Польща – найближчий європейський сусід, готовий надати допомогу Україні в разі вимушеної релокації українських біженців. Тому важко переоцінити важливість ініціатив, спрямованих на оптимізацію логістичних ланцюгів для транспортування населення та вантажів між нашими країнами. Так, днями представники Укрзалізниці та Польських державних залізниць (PKP) провели зустріч, на якій домовилися розвивати залізничне сполучення між країнами.

Під час зустрічі серед іншого йшлось про покращення якості рухомого складу та розширення пропозиції місць на маршруті Львів – Варшава через Раву-Руську та забезпечення зручних стикувань, зокрема з поїздами до Берліна, Відня та Праги.

Крім того, Укрзалізниця запропонувала польським колегам повернутися до питання запуску додаткового поїзда за маршрутом Київ – Варшава. Планується покращення якості рухомого складу та розширення пропозиції місць на цьому маршруті. Також розглядається можливість забезпечення зручних стикувань з поїздами до Берліна, Відня та Праги.

Дискутувалася також координація підготовки залізничних інфраструктурних проєктів на території України та Польщі та прикордонних переходах у межах розвитку європейських транспортних коридорів TEN-T*, що були поширені в липні 2024 року на територію України та Молдови.

“Також буде опрацьовано можливість підготовки проєктів розвитку залізничної інфраструктури для подання спільних заявок у рамках наступних конкурсів проєктів європейської програми CEF**”, – йдеться у повідомленні Укрзалізниці.

Які конкретні проєкти планують реалізувати?

Представники Укрзалізниці та Польських державних залізниць поки не надали конкретних деталей щодо проєктів, які планують реалізувати. Проте, було підписано спільну декларацію, що сприятиме розвитку залізничного сполучення між нашими країнами. Реалізація інфраструктурних інвестицій та покращення рухомого складу сприятимуть якісному залізничному сполученню між державами.

Що буде далі у сприянні залізничного сполучення?

Після підписання спільної декларації представники Укрзалізниці та Польських державних залізниць будуть працювати над розширенням маршрутів, покращенням інфраструктури, збільшенням частоти поїздів та сприянням зручному перевезенню пасажирів та вантажів між країнами. Реалізація цих заходів сприятиме зміцненню залізничного сполучення між Україною та Польщею.

ПОДИВІТЬСЯ ЩЕ:  Чому США випереджають ЄС: уроки економічної стратегії після кризи 2008 року (продовження)

Довідково.

**CEF – це фонд Європейського Союзу, створений у 2014 році для інвестицій у транспортні, енергетичні, цифрові та телекомунікаційні проєкти. Метою фонду є покращити зв’язок між державами-членами ЄС. Зокрема, це основний інструмент для фінансування розвитку Транс’європейської транспортної мережі (TEN-T).

Що таке Трансевропейська транспортна мережа

*TEN-T – це запланована мережа автошляхів, залізниць, аеропортів і водних інфраструктур у ЄС. Її мета – з’єднати Європу із заходу на схід і з півночі на південь. TEN-T охоплює кілька видів транспорту – залізниці, автошляхи та водні шляхи – і з’єднує кілька держав. До 2030 року планується побудувати повну базову транспортну мережу, що скоротить час на пасажирські та вантажні перевезення, а також збільшить потік пасажирів і вантажообіг. Якщо намічене збудеться, то вже 2050 року поїздка по ЄС займатиме в середньому півгодини, а нова транспортна мережа з’єднає 94 порти, 38 аеропортів і 15 тисяч кілометрів модернізованих швидкісних залізниць.

Наразі в рамках Трансєвропейської транспортної мережі (TEN-T) вже реалізовано кілька проєктів. Так, проект “Готард” –  залізничний тунель, розташований в Альпах між Швейцарією та Італією, – є найдовшим залізничним тунелем у світі. Він з’єднує Північну і Південну Європу, скорочуючи час подорожі та покращуючи транспортну доступність.

Проєкт “Фулда” передбачає будівництво підводного тунелю між Німеччиною і Данією через Фемернський пояс. Він значно поліпшить зв’язок між Скандинавією і континентальною Європою. Канал “Рейн-Майн” з’єднує річки Рейн, Майн і Дунай, забезпечуючи внутрішній водний шлях між Північним морем і Чорним морем. Він сприяє вантажоперевезенням та економічному розвитку регіону. Проєкт “Балтійський морський тунель” поки що перебуває в розробці і передбачає будівництво підводного тунелю між Швецією і Фінляндією, щоб з’єднати Балтійське море.

ПОДИВІТЬСЯ ЩЕ:  Інновації в безбар’єрності: як стандарти МОЗ допомагають створювати інклюзивне середовище

Спочатку Транс’європейська транспортна мережа була просто інструментом фінансування великих проєктів. Нині це транспортна політика, спрямована на досягнення довгострокових амбітних цілей ЄС – забезпечити мобільність за умови ефективного використання ресурсів і зниження викидів вуглекислого газу. Сьогодні TEN-T включає кілька коридорів, що з’єднують різні частини Європи. Серед них: Коридор “Північне море – Балтика” (Rail Baltica) – поєднує Північне море і Балтійське море, проходячи через  Швецію, Литву, Латвію та Естонію. Коридор “Середземноморський Рейн – Дунай” проходить через Німеччину, Австрію, Словаччину, Угорщину і Болгарію, пов’язуючи Середземне море і Дунай.

Такоже функціонують діагональні коридори. Так, Балтика – Адріатика з’єднує Балтійське море з Адріатичним, проходячи через Польщу, Чехію, Словаччину, Австрію та Італію. Нідерланди, Бельгія, Люксембург, Франція та Іспанія пов’язані коридором “Північне море – Середземне море”. Коридор “Скандинавія – Середземне море” з’єднує Скандинавію із Середземним морем, проходячи через Німеччину, Швейцарію та Італію. Коридор “Рейн – Альпи” проходить через Нідерланди, Німеччину, Швейцарію та Італію, пов’язуючи Рейн з Альпійським регіоном.

Ці коридори утворюють складну систему, що інтегрує різні види транспорту і з’єднує кілька держав. Планується, що до 2030 року буде побудовано повну базову транспортну мережу, що поліпшить економічне зростання і забезпечить більш ефективні пасажирські та вантажні перевезення в Європі.

Це лише деякі з успішних проєктів TEN-T, і в майбутньому планується ще більше інфраструктурних поліпшень для забезпечення більш ефективної та стійкої транспортної мережі в Європі.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі статті

Кнопка "Повернутися до початку