Після заборони смартфонів у школах Нідерландів покращилося навчання: дослідження уряду

Згідно з урядовим дослідженням у Нідерландах, запровадження заборони на використання смартфонів у школах позитивно вплинуло на навчальне середовище, попри початкове невдоволення. Про це повідомляє The Guardian.
Національні рекомендації, які набули чинності в січні 2024 року, передбачали обмеження використання мобільних телефонів у класах. Майже всі навчальні заклади дотримались цих вимог: близько двох третин середніх шкіл просять учнів залишати телефони вдома або класти їх у шафки, а у 20% випадків телефони здаються перед уроками.
У рамках дослідження було опитано 317 керівників середніх шкіл, 313 представників початкових шкіл, а також проведено 12 фокус-груп за участі педагогів, учнів і батьків. У середніх школах 75% респондентів відзначили покращення здатності учнів зосереджуватися, 59% — поліпшення соціальної атмосфери, а 28% помітили зростання навчальних результатів.
Дослідник Александер Крепел з інституту Конастамма підкреслив, що зміни торкнулися передусім взаємодії між учнями:
“Тепер неможливо непомітно сфотографувати когось у класі та розіслати фото у групі WhatsApp, тож соціальна безпека зросла. Особливо під час перерв між уроками раніше учні сиділи в телефонах, а тепер змушені спілкуватися. Можливо, вони навіть частіше сваряться, але школи, учителі й самі учні досить задоволені тим, що атмосфера стала кращою”, — сказав він.
Фрея Сіксма, речниця Ради середньої освіти VO-raad, зауважила, що попри початкове несприйняття і численні питання з боку шкіл, учителів, учнів та батьків, результат виявився позитивним:
“Спочатку було чимало протестів з боку шкіл, учителів, учнів, батьків, багато запитань про те, як це все працюватиме. Але тепер видно, що насправді всі доволі задоволені”.
У спеціалізованих школах, де смартфони можуть використовуватись як допоміжний навчальний інструмент, майже половина закладів також оцінила впроваджену політику позитивно або дуже позитивно. У початкових школах вплив телефонів до запровадження заборони був мінімальним, однак близько 25% шкіл позитивно оцінили нові правила.
Міністерка початкової та середньої освіти Марьєлле Паул зазначила, що національні рекомендації сприяли зміцненню дисципліни в класах:
“Учителі та керівники шкіл зазначили, що якщо окремий учитель хотів заборонити смартфон у своєму класі, це завжди перетворювалося на предмет дискусій. Менш досвідченим учителям було складніше це впроваджувати”.