Попит на дубайський шоколад спричинив дефіцит фісташок і зростання цін

Вірусна популярність шоколадних плиток з Дубаю спричинила глобальний дефіцит фісташок і різкий стрибок цін. Винуватцем став шоколад бренду FIX — десерт, який поєднує фісташковий крем, хрустке тісто катаїфі й молочний шоколад. Саме він став справжньою сенсацією у TikTok, попри те що з’явився ще у 2021 році.
Як повідомляє Financial Times, ажіотаж навколо цього солодоща розпочався у 2024 році. За короткий час він перетворився на глобальний тренд: соцмережі підігріли інтерес до десерту настільки, що по всьому світу почали з’являтися його підробки, а виробники шоколаду масово кинулися скуповувати фісташки.
Це відбулося на тлі вже ослабленої пропозиції: через неврожай у США — провідного експортера фісташок — запаси горіха були й без того обмежені. У результаті закупівельна ціна фісташок стрімко зросла — з 316 грн до 451 грн за 0,45 кг. Як підкреслив експерт з галузі Джайлз Хакінг із компанії CG Hacking, «світ фісташок практично вичерпаний».
Іран, який є другим за обсягами виробником фісташок після США, за останні пів року збільшив експорт до Об’єднаних Арабських Еміратів на 40%. Проте цього виявилося недостатньо: дефіцит зачепив не лише фісташки, а й катаїфі — традиційне східне тісто, яке також входить до рецептури популярної плитки.
Бренд FIX, що став причиною ажіотажу, продає свій продукт у Дубаї лише протягом двох годин на день. Попри обмеженість у доступі, цей десерт перетворився на предмет міжнародного культу: соцмережі наповнені оглядами, дегустаціями та рецептами імітацій. У компанії підтвердили, що пишаються шаленим попитом, однак висловили занепокоєння через численні спроби недобросовісного копіювання та шахрайства з використанням їхнього бренду.