Росія продовжує імпортувати західні авіашини, незважаючи на заборону: The Guardian

Більше ніж на $30 млн (£23 млн) авіаційних шин, вироблених західними компаніями, зокрема французькою фірмою Michelin і британською Dunlop, були імпортовані в Росію минулого року через посередників, незважаючи на спроби заборонити таку торгівлю. Про це повідомляє The Guardian з посиланням на представників українського уряду.
Зазначається, що російська авіація критично залежить від шин іноземного виробництва, і згідно з наявними митними даними, більшість шин, імпортованих до Росії у 2023 році, були виготовлені компаніями зі штаб-квартирами у Франції, Великій Британії, США та Японії.
Після вторгнення Володимира Путіна в Україну, США та ЄС запровадили заборону на продаж авіаційних шин до Росії в лютому та квітні 2022 року відповідно. Велика Британія запровадила конкретні обмеження в грудні 2023 року, тоді як Японія діяла в липні того ж року, але митні записи свідчать про численні та успішні спроби обійти контроль.
Шини французького виробника Michelin становили найбільшу частку імпорту минулого року (70%) на суму $28 млн. Серед проданих товарів були шини, які використовувалися на літаку Airbus, що належить міністру закордонних справ Росії Сергію Лаврову. Також повідомляється про постачання продукції американської компанії Goodyear, британської компанії Dunlop та японської Bridgestone.
Згідно з внутрішнім звітом Національного агентства з питань запобігання корупції, з яким ознайомилася газета Guardian, більшість західних постачань, що надійшли до Росії минулого року, прибули через Китай, Туреччину, Об’єднані Арабські Емірати, Саудівську Аравію та країни Центральної Азії, але є також дані про надходження шин безпосередньо із Заходу.