ЄС та світ

Росія збільшує використання “тіньового флоту” для нафтоперевезень

З 2023 року обсяги транспортування нафти Росією на старих, незастрахованих суднах зросли на 70%. Кількість російської нафти, перевезеної такими танкерами, збільшилася з 2,4 млн барелів на день у червні 2023 року до 4,1 млн у червні 2024 року, згідно з даними звіту KSE, який цитує Financial Times.

Ця тенденція виникла на тлі посилення санкцій з боку США, Канади, Японії та європейських союзників, які зосередили свої зусилля на обмеженні глобальних страховиків і судновласників, щоб зменшити прибутки Москви від війни в Україні.

До санкційного списку також потрапили компанії та судна, пов’язані з російським тіньовим флотом. Багато з цих суден регулярно проходять через європейські води, включаючи Балтійське море, Данські протоки та Гібралтар, що збільшує ризик екологічних катастроф для країн ЄС та їхніх сусідів.

У відповідь на це KSE рекомендує створити зони, вільні від тіньового флоту, в європейських водах для зменшення цих ризиків.

Згідно з даними, у червні 2024 року 70% російської нафти, яка перевозиться морем, було доставлено за допомогою тіньового флоту, формування якого коштувало Росії $10 млрд. Це включало 89% усіх морських поставок сирої нафти з Росії, більшість яких торгувалися за ціною, що перевищує встановлений ліміт у $60 за барель, починаючи з середини 2023 року, і 38% експорту російських нафтопродуктів.

Побудувавши цей флот, Росія розірвала зв’язки з країнами, які підтримували обмеження цін, і покладалася здебільшого на внутрішніх страховиків, оскільки міжнародні компанії дотримувалися режиму санкцій.

Це викликає занепокоєння щодо якості страхування, надійності та масштабів такого покриття. У поєднанні з тим, що середній вік танкерів становить 18 років, відсутність належного страхування робить ці судна надзвичайно небезпечними.

ПОДИВІТЬСЯ ЩЕ:  США та Китай домовилися про 3-місячне зниження мит на 115%

Вже сталося кілька інцидентів за участю тіньових танкерів, пов’язаних із Росією. Наприклад, у березні 2023 року 15-річний танкер Andromeda Star зіткнувся з іншим судном біля берегів Данії. Розливу нафти вдалося уникнути, оскільки судно було порожнім і прямувало до Росії.

Крім того, у травні 2023 року 27-річний танкер, який перевозив іранську нафту, зазнав вибуху поблизу Індонезії. На той момент судно вже було порожнім. Також траплялися випадки поломок двигунів, що свідчить про неналежне технічне обслуговування.

Деякі судна тіньового флоту були замішані в розливах нафти та навіть намагалися втекти після нанесення шкоди навколишньому середовищу. У 2019 році 23-річний танкер Ceres I, що раніше брав участь у торгівлі іранською нафтою, зіткнувся з іншим танкером біля Сінгапуру, вимкнув свій сигнал і спробував втекти, перш ніж його затримала берегова охорона Малайзії.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі статті

Кнопка "Повернутися до початку