ЄС та світ

Швеція та Данія почали перевіряти російські танкери

Швеція та Данія почали вимагати від танкерів РФ, що проходять через їхні територіальні води в Балтійському морі, наявність підтверджених страхових документів. Таким чином уряди цих країн намагаються обмежити діяльність російського “тіньового” флоту, повідомляє Foreign Policy.

Судна без належної страховки ризикують потрапити до чорних списків США, Великої Британії та ЄС, що ускладнює спроби Росії обходити санкції в енергетичному секторі та фінансувати війну проти України.

“Якщо ми шукаємо справжню проблему, то це ті, хто не хоче показувати свої документи”, — заявила Крістіна Сіг, професорка морського права з Південного університету Данії.

Російський “тіньовий” флот здебільшого складається зі старих танкерів зі сумнівною страховкою. Такі судна часто оформлені на підставні іноземні компанії, ходять під “зручними” прапорами та уникають послуг лоцманів при проходженні вузьких проток. Данія і Швеція побоюються, що подібні судна можуть спричинити великомасштабні розливи нафти або використовуються Москвою для диверсій, зокрема для пошкодження підводної інфраструктури.

20 травня ЄС запровадив санкції проти російської страхової компанії ТСК, яка видавала поліси для суден із “тіньового” флоту. На думку Крістіни Сіг, це може стримати обережних судновласників, але ризиковані учасники ринку залишаються джерелом загрози, особливо в контексті екологічної безпеки.

“Тіньовий” флот Кремля вже виглядає як монстр, створений власноруч”, — додала вона.

Оскільки ризики зростають, Данія, Швеція та Німеччина в останній рік почали діяти більш рішуче, застосовуючи суворіші тлумачення морського права — попри юридичні суперечності, які можуть впливати на свободу судноплавства.

До кінця 2024 року “тіньовий” флот став головним маршрутом постачання сирої нафти з Росії до Індії та Китаю. США, ЄС і Велика Британія намагаються обмежити цю активність, регулярно вносячи танкери до санкційних списків. У 17-му пакеті санкцій ЄС зафіксовано 340 таких суден, а в 18-му їхня кількість може зрости до понад 400. Загалом понад 10% світового танкерного флоту опинилося під санкційним наглядом.

ПОДИВІТЬСЯ ЩЕ:  Венс заявив, що Європа відійшла від спільних цінностей з США

На цьому тлі у червні доходи Росії від нафти й газу впали до 494,8 млрд рублів — уперше з січня 2023 року опустившись нижче 500 мільярдів. За перше півріччя 2025 року нафтогазові надходження до бюджету РФ становили 4,73 трлн рублів — на 18% менше порівняно з аналогічним періодом попереднього року.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі статті

Кнопка "Повернутися до початку