Україна

В Естонії підрахували вартість переходу України на євроколію

Перехід з російської колії на європейську стане серйозним випробуванням для України та вимагатиме багатомільярдних інвестицій у євро. Про це заявив міністр інфраструктури Естонії Владімір Свєт.

“Це ще один виклик для України, тому що зміна ширини колії вимагала б десятки мільярдів євро. Це нереально. Я думаю, що нам доведеться разом подумати, як зробити цей процес ефективним, як підтримувати техніку і захистити залізницю від використання потенційним противником”, – наголосив естонський міністр.

Свєт також зауважив, що Естонія стикається з аналогічною проблемою, адже наразі використовує залізничну колію російського стандарту 1520 мм, але водночас продовжує будівництво сучасної магістралі Rail Baltica, яка з’єднає Таллінн із Польщею. Міністр пояснив, що країни Балтії та Фінляндія не змінюють наявну ширину колії, а будують нові залізничні шляхи відповідно до європейських стандартів.

Нагадаємо, що в грудні 2024 року Кабінет міністрів України ухвалив постанову про оновлену Національну транспортну стратегію до 2030 року, одним із ключових завдань якої є інтеграція української транспортної мережі до Транс’європейської транспортної системи TEN-T.

У більшості країн світу використовується ширина колії 1435 мм (4 фути 8,5 дюймів), яка є стандартом для залізниць Північної Америки, Китаю та більшості європейських держав. Винятком є країни СНД, Балтії, Фінляндія, Ірландія, Іспанія та Португалія, де застосовуються інші стандарти.

ПОДИВІТЬСЯ ЩЕ:  Російські війська просунулися у Кам'янському на Запоріжжі: DeepState

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі статті

Кнопка "Повернутися до початку