В Україні заборонили рекламу азартних ігор, однак є винятки

В Україні з 1 квітня набув чинності закон, який забороняє рекламу та спонсорство азартних ігор. Водночас наразі діють лише окремі його положення.
Документом передбачено створення нового органу управління гральною індустрією — “ПлейСіті”, який замінить Комісію з регулювання азартних ігор та лотерей (КРАІЛ). Цей орган буде остаточно ліквідовано. Серед нововведень — перехід до системи контрольованої гри замість традиційних перевірок, а також впровадження механізмів блокування нелегальних гральних сайтів і мобільних додатків.
Реклама азартних ігор заборонена майже повністю, окрім окремих випадків:
- на телебаченні та радіо з 23:00 до 06:00;
- у медіа, орієнтованих на аудиторію старше 21 року;
- на онлайн-платформах і пошукових системах з цільовою аудиторією від 21 року.
Спонсорство також заборонене, за винятком підтримки спортивних заходів. Під заборону потрапляє пропонування безплатних бонусів, участь військовослужбовців, волонтерів і публічних осіб у рекламних кампаніях, а також використання військової тематики.
Закон встановлює обов’язкове блокування нелегальних сайтів, посилює вимоги до організаторів азартних ігор та забороняє отримання ліцензії особам із податковими боргами. Розрахунки мають здійснюватися виключно у грошовій формі через банківські рахунки.
Лотереї також підпадають під більшість обмежень, передбачених для грального бізнесу. Окремо закон визначає вимоги до бездоганної репутації посадовців, наявності податкових зобов’язань та забороняє зв’язки з державою-агресором. Крім того, впроваджуються ліміти на витрати й час гри, обов’язкові перерви, а також система “контрольних закупок” із відеофіксацією. Забороняється приймати ставки в кредит.
Закон № 4116-IX, підписаний Володимиром Зеленським, також передбачає додаткові обмеження щодо діяльності онлайн-казино. Рішення РНБО з цього приводу набирає чинності 20 квітня 2024 року.