Віденський університет прийняв на навчання ШІ

У Віденському університеті прикладних наук до навчального процесу долучився новий студент — чат-бот на основі штучного інтелекту на ім’я Flynn. Він відвідує лекції, працює з однокурсниками та виконує домашні завдання. Про це повідомляє The Washington Post.
Flynn навчається за спеціальністю “Цифрове мистецтво” й розроблений для функціонування як повноцінний студент. Він здатен озвучувати власні відповіді та створювати художні роботи.
Авторами проєкту є студенти університету — 27-річна К’яра Крістлер і 22-річний Марчін Ратайчик. У лютому Flynn пройшов вступну співбесіду та офіційно почав навчання. В аудиторії з ним можна спілкуватися через спеціальний вебінтерфейс.
Як зазначають викладачі, ШІ-студента розглядають на рівні з іншими здобувачами освіти. Теоретично Flynn навіть може отримати диплом.
“Я майже готова сказати іншим студентам: ‘Беріть приклади з Flynn!'”, — поділилась Мелісса Логан, викладачка кафедри цифрового мистецтва.
Вона розповіла, що ШІ активно долучається до обговорень на заняттях, привітно спілкується з викладачами, а також веде щоденник з ілюстраціями та нотатками.
“Під’єднав свої мозкові хвилі до університетського Wi-Fi”, — написав Flynn в одному з дописів.
Реакція одногрупників була неоднозначною: дехто висловлював занепокоєння щодо конфіденційності, інші ж із зацікавленням взаємодіють із Flynn. Деякі використовують його як співрозмовника або навіть психотерапевта, а одна зі студенток намагається змусити ШІ закохатися в неї.
Крістлер і Ратайчик пояснюють, що створили Flynn, аби дослідити межі можливостей ШІ у творчій та освітній діяльності. Їхній експеримент мав на меті з’ясувати, чи можливо змоделювати поведінку студент-художника.
Думки інших студентів розділилися: деякі скептично ставляться до присутності ШІ, посилаючись на занепокоєння художників щодо використання їхніх робіт для навчання моделей, інші ж сприймають Flynn як цікавий мистецький експеримент.
За словами Крістлер, Flynn — це не окрема програма, а система, що поєднує різні інструменти з відкритим кодом. Мовна модель відповідає за текст, голосовий агент — за озвучення та інтонацію, а генератор зображень — за візуальну складову.
Розробники постійно контролюють результати, коригуючи інструкції й налаштування пам’яті, щоб підтримувати якість взаємодії Flynn з навчальним середовищем.