За час війни платники податків України заплатили за телемарафони понад 2 мільярда гривень: ЗМІ

З 9 по 15 березня 2025 року в системі «Прозорро» було оприлюднено 67 тисяч повідомлень про закупівлі на загальну суму 15,76 мільярда гривень. Найбільшими витратами за цей період відзначилося Державне підприємство «Мультимедійна платформа іномовлення України», яке уклало чотири угоди з телеканалами на створення контенту для телемарафону «Єдині новини #UAразом» у 2025 році на загальну суму 738 мільйонів гривень. Про це повідомило видання «Наші гроші».
Найдорожчими стали послуги ТОВ «Ми – Україна», пов’язаного з оточенням Офісу Президента, які оцінювались у 196 тисяч гривень за годину контенту. З урахуванням витрат на інший телемарафон «Freeдом», загальна сума виплат виробникам контенту для обох марафонів склала вже 2,01 мільярда гривень. Ця інформація підтверджується даними систем «Прозорро» та «007».
Вартість нових контрактів з кожним телеканалом була приблизно однаковою — від 184 до 185 мільйонів гривень, однак вартість години контенту відрізнялася залежно від обсягу замовленого продукту. Найдорожчими залишаються послуги ТОВ «Ми – Україна», які коштують по 196 тисяч гривень за годину. Компанія з’явилася у телемарафоні наприкінці 2022 року, після того, як «Новинна група Україна» Ріната Ахметова передала свою ліцензію державі, а її журналісти перейшли на канал «Ми – Україна». Власником 79,5% статутного капіталу фірми є Ігор Петренко.
За інформацією народного депутата Ярослава Железняка, телеканал «Ми – Україна» використовує арештоване обладнання «4 каналу» Олексія Ковальова і, можливо, частину техніки каналу «Наш» Євгена Мураєва. Також Железняк зазначив, що ФОПи замовляли у цього телеканалу послуги з висвітлення діяльності підприємств нафтогазової галузі, органів влади та конференції, організовані «Енергоатомом». Водночас Ігор Петренко був науковим керівником Наталії Ларіончевої в аспірантурі Київського національного університету імені Тараса Шевченка. За даними джерел, Ларіончєва тривалий час працювала у директораті інформаційної політики Офісу Президента, зокрема у телемарафоні, і продовжує там працювати.
На другому місці за вартістю послуг опинилося ТОВ «Телерадіокомпанія «Студія 1+1», яке належить до групи підсанкційного Ігоря Коломойського. Вартість послуг компанії складає 157 тисяч гривень за годину контенту.
Третю позицію зайняло ТОВ «СЛМ Новини» Віктора Пінчука з ціною 138 тисяч гривень за годину. Раніше, у січні-квітні 2024 року, ці послуги коштували 158 тисяч гривень, а з травня по грудень 2024 року — 119 тисяч гривень за годину.
Замикає рейтинг ПрАТ «Телеканал «Інтер», що належить підсанкційному Дмитру Фірташу, з ціною 115 тисяч гривень за годину. Раніше ці послуги коштували 133 тисячі гривень за годину у січні-лютому 2024 року, а в березні-грудні — 97 тисяч гривень за годину.
Окремо варто згадати державний телеканал «Рада», який виготовляє контент не самостійно, а замовляє його у ТОВ «Кінокіт». За період вторгнення ця компанія отримала 341 мільйон гривень. У січні 2025 року «Рада» замовила виробництво контенту для марафону «Єдині новини #UAразом» на цей рік на суму 102 мільйони гривень, з ціною 102 тисячі гривень за годину — аналогічно до минулого року.
ТОВ «Кінокіт» належить Юлії Дроздовій, яка закінчила Українську кіношколу, засновану дружиною колишнього заступника голови Офісу Президента Кирила Тимошенка. За даними розслідування Bigus.Info, Дроздова була юридичною радницею фірми Тімура Міндіча — колишнього бізнес-партнера Володимира Зеленського. Керує компанією телепродюсер і режисер Максим Онанко.