Україна

Менше половини онлайн-медіа висвітлюють події з фронту – дослідження ІМІ

Лише менша частина провідних українських онлайн-видань публікує репортажі з місць бойових дій або після обстрілів, попри важливість цього жанру для фіксації воєнних злочинів та надання глибокого розуміння ситуації на фронті. Кількість таких матеріалів залишається обмеженою, йдеться в дослідженні Інституту масової інформації (ІМІ), проведеному у вересні 2024 року серед 18 популярних онлайн-медіа.

Згідно з результатами дослідження, репортажні матеріали були знайдені лише на семи сайтах: Суспільне, Радіо Свобода, “Українська правда”, “Рубрика”, “24 канал”, NV та ТСН. Лідером за кількістю таких публікацій стало Суспільне, тоді як інші видання, зокрема ТСН і “24 канал”, публікують репортажі значно рідше.

Основними темами репортажів стали публічні заходи на підтримку армії та вшанування пам’яті загиблих воїнів. Менша частина матеріалів стосується безпосередньо бойових дій, навчання військових чи наслідків російських обстрілів українських міст. Серед зафіксованих тем також були репортажі з тилу, ліквідація наслідків атак, а також історії героїзму військових та цивільних.

Як відзначають в ІМІ, репортажі з передової публікуються рідко через складність їхнього виробництва та ризики для журналістів. Водночас такі матеріали потребують значних ресурсів, що є викликом для багатьох редакцій. Великі медіа, які мають телевізійні підрозділи, частіше можуть дозволити собі репортажі, тоді як менші онлайн-видання обирають інші формати.

“Попри невелику кількість, репортажі додають важливу емоційну складову до сухих цифр з офіційних повідомлень, допомагаючи аудиторії краще усвідомлювати реалії війни. Вони також уточнюють та деталізують офіційні дані, роблячи картину війни більш живою та глибокою. Ці матеріали є важливими не лише для внутрішньої аудиторії, але й для підтримки уваги міжнародної спільноти до подій в Україні”, — зазначив медійний аналітик ІМІ Дмитро Баркар.

ІМІ наголошує, що репортажі залишаються важливим інструментом фіксації війни та донесення правдивої інформації, хоча їх кількість обмежена через складність і ресурсоємність їхнього створення.

ПОДИВІТЬСЯ ЩЕ:  Збитки на 10 мільйонів: САП завершила розслідування щодо закупівлі бронежилетів для "Укренерго"

Моніторинг проводився 29-30 вересня 2024 року серед таких медіа, як Суспільне, “Еспресо”, Hromadske, Радіо Свобода, “Бабель”, “Українська правда”, Liga.net, Укрінформ, “Цензор.Нет”, “Рубрика”, “24 канал”, LB.ua, ZN.UA, “Телеграф”, “Гордон”, NV, “Кореспондент.net”, ТСН.

Додамо, що у 2024 році прозорість провідних онлайн-медіа України зросла на 10%, досягнувши 78% порівняно з 68% у 2023 році. Це відбулося завдяки тому, що медіа почали розкривати більше інформації про своїх керівників.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі статті

Кнопка "Повернутися до початку