На безпечне навчання одного школяра у Харкові передбачено в 7 разів менше коштів, ніж для учня з області: чиновник харківської мерії виразив сумніви в обґрунтованості та прозорості бюджетних витрат
В умовах війни, яка триває на території України, забезпечення безпеки дітей у навчальних закладах є питанням першої необхідності. Щоденні обстріли та загроза нових атак змушують батьків і державу звертати пильну увагу на організацію безпечного навчання. Водночас оприлюднені дані про розподіл державних коштів на облаштування захисних споруд у Харкові та області показують вражаючу диспропорцію, яка викликала обурення серед громадськості.
Директор департаменту з благоустрою, відновлення та реконструкції Харківського міськради Костянтин Лиска вважає, що розподіл коштів на організацію безпечного навчання між Харковом та Харківською областю є вкрай нерівномірним.
За його словами, Харків отримав 16% від загальної суми державних коштів, виділених на облаштування захисних споруд. При цьому на забезпечення безпечного навчання одного школяра в Харкові передбачено більш ніж у сім разів менше коштів, ніж на учня з області.
“Харків отримав лише 16% від загальної суми державних коштів, виділених регіону на облаштування захисних споруд цивільного захисту, включаючи підземні школи.
На безпечне навчання одного школяра у Харкові передбачено 3,1 тис грн, тоді як для учня Харківської області ця сума становить 22 тис грн, що у 7 разів більше.
З 2023 року до міста Харкова надійшло 345,2 млн грн, тоді як область отримала понад 2,5 млрд грн на укриття у навчальних закладах, при цьому кількість учнів у Харкові та області майже однакова: 108,4 тис – у місті та 115,8 тис – в області”, – заявив Костянтин Лиска.
Особливу увагу він звернув на те, що така диспропорція у фінансуванні існує, незважаючи на перебування в Харкові дітей-переселенців з прифронтових територій області.
Крім того, предметом критики чиновника мерії стало недавнє висвітлення Харківською обласною військовою адміністрацією (ОВА) вартості укриття в школі №124 у Харкові, яке оцінюється у 150 мільйонів гривень. Він зазначив, що цей кошторис був розрахований фахівцями обласного Управління капітального будівництва, яке є структурним підрозділом самої ОВА. Це викликає сумніви в обґрунтованості та прозорості бюджетних витрат, адже оцінка вартості проводилася підлеглим підрозділом, який безпосередньо відповідає за фінансування.
Слід нагадати, що Харківський антикорупційний центр провів детальне порівняння вартості будівництва укриттів в школах Харкова та інших регіонах України. Результати показали значні розбіжності у витратах, що ставить питання про доцільність та ефективність поточного розподілу ресурсів. Важливо враховувати, що ці дані можуть допомогти виявити недоліки у системі фінансування та запропонувати шляхи для її покращення.