Пес Патрон і діти війни: як школярі навчаються правилам безпеки

Зміст
ToggleВ умовах війни питання безпеки стає особливо актуальним, адже навіть повсякденні дії можуть приховувати загрози. Освітні програми, які допомагають дітям опанувати основи пожежної безпеки, правила поведінки з вибухонебезпечними предметами, а також поводження у темну пору доби чи на воді, набувають надзвичайного значення. Саме такі ініціативи не лише зберігають життя, але й виховують свідоме ставлення до небезпеки.
Одним із яскравих прикладів подібних зусиль стала перемога команди Мереф’янського ліцею №3, що на Харківщині, у всеукраїнському конкурсі “Двіжимба 2.0”, організованому UNICEF Ukraine та ДСНС України. Соціальний ролик про мінну безпеку, знятий учнями ліцею, отримав перше місце серед 608 команд-учасників. Це досягнення не лише підкреслює важливість освітніх ініціатив, але й демонструє, як молодь може впливати на суспільство через сучасні медіа.
Соціальні ролики як ефективний інструмент навчання
Команда, яка називає себе ППО (Патруль пожежної охорони), складалася з восьми учнів віком від дев’яти до 15 років. Вони збиралися щосуботи для створення ролика, що протягом двох місяців перетворився на унікальний освітній продукт. За словами Євгенії Ашуєвої, керівниці команди, діти не лише навчалися правил безпеки, але й вчили інших через зрозумілий і доступний формат відео, зокрема у TikTok.
“Ми показували правила пожежної безпеки, мінної безпеки, поведінку у темну пору доби та на воді. Такий формат краще сприймається дітьми, ніж звичайні лекції”, — розповідає Ашуєва.

Робота над роликом: від ідеї до реалізації
Олександр Граур, учасник команди, зізнається, що процес створення ролика був непростим. Багато разів доводилося змінювати сценарій, перезнімати сцени, вигадувати нові ідеї. Однак учні були сповнені мотивації, розуміючи, що їхній внесок може врятувати чиєсь життя.
“Це важлива справа — навчати інших безпеці. І при цьому ми ще й весело проводили час”, — ділиться своїми враженнями Олександр.
Зустріч із псом Патроном: мотивація для нових звершень
Після перемоги у конкурсі команда отримала нагороду — зустріч із псом Патроном та його господарем, начальником піротехнічного відділу ДСНС у Чернігівській області Михайлом Ільєвим. Пес Патрон, який став символом мінної безпеки в Україні, справив велике враження на дітей.
Ільєв провів урок про вибухонебезпечні предмети, пояснив, як розпізнавати їх та як уникати загроз. За його словами, діти стали більш уважними та задають чимало запитань про мінну безпеку.
“Головне — щоб вони надалі не нехтували безпекою”, — наголошує піротехнік.

Безпека через сучасні технології
Зустріч із Патроном і досвід створення соціальних роликів надихнули команду ліцею на подальшу роботу. За словами Євгенії Ашуєвої, діти отримали подарунки від UNICEF — набір блогера, який вони вже використовують для створення нового контенту.
“Це був чудовий досвід і для дітей, і для мене. Ми не лише навчалися, а й раділи кожному досягненню разом. Пес Патрон надихає нас робити ще більше для безпеки”, — каже Ашуєва.

Приклад команди Мереф’янського ліцею №3 демонструє, як важливо навчати дітей правил безпеки у зрозумілому й доступному форматі. Соціальні ролики, створені учнями, не лише навчають, але й мотивують інших долучатися до поширення важливих знань.
В умовах війни, коли загрози стають частиною повсякденного життя, такі ініціативи є неоціненними. Це не лише про безпеку, а й про виховання відповідальності, солідарності та впевненості у майбутньому. Кожна навчена дитина — це крок до безпечнішого суспільства, де цінують життя та діють на випередження небезпеки.