АналітикаЕкономічна

Штучний інтелект в українському бізнесі: аналітичний огляд

Штучний інтелект (ШІ) стрімко завойовує український бізнес-простір, трансформуючи його та надаючи нові можливості для розвитку. Все більше компаній впроваджують ШІ-рішення, аби отримати конкурентну перевагу, економити час та кошти, а також підвищувати свою продуктивність.

Штучний інтелект: що це і чому він важливий?

Штучний інтелект (ШІ) – це галузь комп’ютерних наук, яка прагне до створення машин, здатних виконувати завдання, які зазвичай потребують людського інтелекту. Це може включати розпізнавання образів, розуміння мови, прийняття рішень та навчання. У наш час ця мережа активно використовується в медицині, а саме для діагностики захворювань, розробки нових ліків та персоналізації лікування. У фінансах для виявлень шахрайства та прогнозування ринкових тенденцій та автоматизації торгівлі. Часто його застосовують у виробництві для оптимізації виробничих процесів, прогнозування технічного обслуговування та автоматизації завдань. ШІ використовується для розробки безпілотних автомобілів, оптимізації маршрутів та прогнозування затримки. І у торгівлі для персоналізації рекомендацій, прогнозування попиту та оптимізації цін.

Як впроваджувався ШВІ?

За даними дослідження Projector AI Lab, проведеного у 2023 році, 22% українських компаній вже активно використовують ШІ, а 51% інтегрують його епізодично. Очікується, що у 2024 році ці цифри зростуть до 30% та 60% відповідно. Це свідчить про стрімке зростання популярності ШІ-технологій в українському бізнесі. Серед найпопулярніших ШІ-інструментів в українському бізнесі можна виділити ChatGPT, Midjourney, DALL-E 2, DeepMind AlphaFold та OpenAI Codex. Ці інструменти використовуються для генерації тексту, зображень, коду, прогнозування структури білків та інших завдань.

ШІ трансформує український бізнес

Впровадження штучного інтелекту (ШІ) стрімко змінює ландшафт українського бізнесу. Компанії відкрили для себе безліч переваг цієї технології. Наприклад: ШІ автоматично може виконувати рутинні завдання, звільняючи працівників для більш креативної та стратегічної роботи. Це веде до зниження витрат, адже не потрібно наймати додатковий персонал. Штучний інтелект значно пришвидшує та оптимізує обробку інформації, що сприяє кращому прийняттю рішень та зростанню прибутків. Також він допомагає створювати хороші та цікаві ідеї, що веде до розробки інноваційних продуктів та покращення маркетингових кампаній. Саме завдяки нейромережі провідні компанії краще розуміють та аналізують потреби своїх клієнтів, що дозволяє надавати більш персоналізоване обслуговування та підвищувати лояльність. Впровадження ШІ дає бізнесу перевагу перед конкурентами, допомагає залучити нових клієнтів, збільшити частку ринку та прибуток.

ПОДИВІТЬСЯ ЩЕ:  Замість українців іноземні мігранти: наслідки міграційного обміну 

Звісно, існують і ризики. ШІ може призвести до скорочення робочих місць та виникнення етичних питань щодо упередженості та дискримінації, адже алгоритми ШІ можуть успадковувати та посилювати упередження, присутні в даних, на яких вони навчаються. Це може призвести до несправедливого ставлення до певних груп людей, наприклад, за расою, статтю, релігією або соціальним статусом. Часто штучний інтелект можуть використовувати для шахрайських та злочинських цілей, таких як кіберзлочинність, кібератаки, шпигунство або пропаганда. Зловмисники можуть використовувати ШІ для створення більш складних та витончених атак, які важче виявити та нейтралізувати. Ще можуть бути непередбачувані наслідки, які неможливо спрогнозувати. Це може призвести до негативних соціальних, економічних та політичних наслідків, які важко буде виправити. Завжди є великий ризик, що мережа може існувати сама, це як у фільмах про роботів. Люди можуть втратити контроль над мережею, а це може обернутися негативними наслідками.

Як впровадити штучний інтелект у свій бізнес?

Потрібно розробити чітку стратегію та визначити цілі. Чітко сформулюйте, чого ви хочете досягти за допомогою ШІ. Це може бути підвищення продуктивності, персоналізація досвіду клієнтів, розробка нових продуктів або оптимізація ланцюгів поставок. Важливо добре оцінити потенційні ризики, пов’язані з впровадженням ШІ, такі як втрата робочих місць, етичні питання, або кібербезпека та розробити план впровадження. Створіть покроковий план впровадження ШІ, який включає бюджет, терміни та відповідальних осіб. У плані має бути співпраця з дослідницькими інститутами. Співпрацюйте з українськими та міжнародними дослідницькими інститутами для розробки нових ШІ-рішень, адаптованих до потреб вашого бізнесу. Далі варто навчити свій персонал користуватися подібним ресурсом. Проведіть тренінги для своїх працівників, щоб вони могли користуватися ШІ-інструментами та розуміти їх можливості й обмеження. Запропонуйте своїм працівникам можливості для підвищення кваліфікації та розвитку навичок, необхідних для роботи з ШІ.

ПОДИВІТЬСЯ ЩЕ:  “Дорога влада”: як змінилася заробітна плата українських депутатів і чиновників під час війни

Які компанії активно використовують ШІ?

1. YouSca платформа для моніторингу та аналітики даних з соціальних мереж на основі ШІ. Вона допомагає відстежувати згадки бренду, знаходити інфлюенсерів, аналізувати тренди. Клієнтами цієї компанії є- Nestle, Coca-Cola, Vodafone, Raiffeisen Bank Aval.
2. ZibraAI – розробляє екосистему інструментів на основі ШІ для створення віртуального контенту. ЇЇ основний продукт ZibraAI Studio – платформа для 3D-сканування та анімації. Клієнти: Unity, Epic Games, Ubisoft.
3. Petcube – розробляє розумні камери для домашніх тварин Продукт: Petcube Bites – камера з диспенсером для ласощів. Клієнти: Amazon, PetSmart, Chewy.
4. Grammarly – це сервіс для перевірки граматики та орфографії. Вона Використовує ШІ для виявлення помилок та пропонування кращих варіантів.
Клієнти: Microsoft, Google, Uber.
5. Readdle – розробник мобільних додатків для продуктивності. Продукти: Spark – email-клієнт, Calendars 5 – календар, Scanner Pro – сканер документів.
Клієнти: Apple, Google, Microsoft.
6. Eleks – IT-компанія, яка розробляє програмне забезпечення на замовлення. Використовує ШІ для автоматизації завдань, розробки чат-ботів, аналітики даних. Клієнти: Fortune 500 companies.

З розвитком технологій ШІ все більше українських компаній впроваджуватимуть його у свою роботу, і це приносить певні переваги.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі статті

Кнопка "Повернутися до початку