В Україні планують повністю цифровізувати всю систему соцпідтримки

Міністерство соціальної політики України за останні два з половиною роки здійснило масштабну цифровізацію системи соціальної підтримки та планує завершити переведення всіх послуг в електронний формат до кінця 2025 року. Про це повідомила заступниця міністра соціальної політики Дар’я Марчак.
За словами Марчак, цифровізація дала змогу створити базу даних, яка значно підвищує ефективність “таргетування” соціальної допомоги, забезпечуючи більш точну і адресну підтримку для громадян.
У вересні Міністерство презентувало новий “Соціальний портал”. На цій платформі користувачі можуть знайти всю необхідну інформацію про соціальні послуги, подати онлайн-заяву чи звернення, а також залишити повідомлення про людей або сім’ї, які потребують допомоги. У майбутньому планується розширення функціоналу порталу для ще більшої інтеграції послуг.
Крім того, Мінсоцполітики разом із Міністерством економіки та Міністерством закордонних справ обговорює можливість інтеграції соціальних послуг у додаток “Дія” або створення окремого сервісу для інформування українців за кордоном про доступні вакансії на ринку праці.
Марчак зазначила, що цей інструмент може сприяти поверненню громадян, які виїхали за кордон, адже надасть можливість заздалегідь дізнатися про наявність робочих місць за конкретними спеціальностями.
“Щоб повернути цих людей, окрім стабілізації безпекової ситуації, до завершення війни потрібно розв’язати проблему на ринку праці… Поки що, мені здається, ми їм пропонуємо чорну стрічку – “ви приїдете в Україну і тоді ви зрозумієте, зможете знайти тут роботу чи ні, зможете знайти житло чи ні”, – підкреслила вона.