9,5 млрд гривень вартуватиме Україні повне відновлення морського експорту

Найбільша частка логістики українського експорту припадала на порти. Початок повномасштабного вторгнення РФ у 2022 році унеможливив транспортування товарів морським шляхом через безпекові загрози. До того ж обстрілами зруйновано частину портової інфраструктури. Домовленості, посередником під час яких виступала Туреччина, дозволили частково відновити експорт, встановивши так званий “зерновий коридор” для українських кораблів у Чорному морі. Утім, про повне відновлення експорту навіть не йдеться.
Навіть якщо вдасться врегулювати безпекові питання, відновлення морської інфраструктури вартуватиме Україні мільярди гривень. Протягом двох останніх років у розвиток портової інфраструктури взагалі нічого не інвестували.
“Лише в другому півріччі 2023 року та у 2024 році ми розпочали повноцінну діяльність із відбудови, ремонту причалів, відновлення інфраструктурних під’їзних шляхів. Я вважаю, що це одне з основних завдань, яке стоїть перед нами саме в інфраструктурному напрямі. Але для того, щоб повністю відбудувати всю портову інфраструктуру і вийти на довоєнний рівень, нам потрібно близько 9,5 млрд гривень та 2 роки часу”, – зазначив Юрій Литвин, очільник Адміністрації морських портів України під час конференції Agro Ukraine Summit 2024.
Тим часом Україна продовжує розвивати альтернативні шляхи для продажу товарів за кордон. Зокрема, розвивається залізнична інфраструктура.
Протягом травня обсяги експорту українських товарів залізницею зросли удвічі, порівняно з таким же місяцем минулого року. Також збільшився експорт і порівняно з квітнем. Загалом минулого місяця залізницею транспортували 7,55 млн тонн зернових, металів та інших товарів. Це на 0,52 млн тонн, або на 7,4%, більше, ніж було у квітні.