Агенція оборонних закупівель вперше розпочала тендери на FPV-дрони за ТТХ

Агенція оборонних закупівель (АОЗ) розпочала перші тендери на закупівлю FPV-дронів на основі тактико-технічних характеристик (ТТХ). Про це повідомляє пресслужба Міноборони.
Відповідні оголошення вже опубліковані на платформі Prozorro. Загальна очікувана вартість закупівель перевищує 3,3 мільярда гривень. Йдеться про 11 лотів на суму 2 057 875 582 грн та 8 лотів на суму 1 316 050 650 грн.
“FPV-дрони – це один із ключових інструментів сучасної війни. Вони дозволяють знищувати техніку та живу силу противника з мінімальним ризиком для наших бійців, ефективно закривати запити тактичного рівня та оперативно реагувати на динамічну ситуацію на фронті. Щоб наші військові мали все необхідне, ми будуємо систему закупівель за чіткими принципами: прозорість процедур, рівний доступ для всіх виробників та дотримання вимог до якості”, – зазначив керівник Департаменту закупівель Міноборони України полковник Олександр Осадчий.
Уперше закупівлі FPV-дронів відбуваються не за назвами моделей, а відповідно до визначених ТТХ. Це дозволило залучити значно ширше коло виробників: кваліфікацію до участі у рамкових угодах вже пройшли 19 компаній.
“Вперше АОЗ закуповує FPV-дрони не за назвами моделей, а за тактико-технічними характеристиками. Це принципово новий підхід, який відкриває ринок для ширшого кола виробників, дозволяє закуповувати військовим потрібне озброєння, зберігаючи конкуренцію і прозорість. А механізм рамкових угод дозволяє нам проводити закупівлю швидше серед вже кваліфікованих виробників”, – прокоментував Арсен Жумаділов, директор АОЗ.
Рамкова угода передбачає попередній відбір постачальників, які проходять кваліфікацію за базовими критеріями. Після цього АОЗ проводить тендери серед відібраних компаній відповідно до чітко визначених вимог щодо продукції.
Усі закупівлі FPV-дронів здійснюються через закритий модуль системи Prozorro, що забезпечує захист конфіденційної інформації про виробників. Подання тендерних пропозицій можливе як безпосередньо, так і через офіційного представника.