Діти війни

Освітній процес у темряві: омбудсменка звернула увагу на критичні проблеми

Війна поставила перед системою освіти України безпрецедентні виклики. Забезпечення якісного навчання в умовах повітряних тривог, відключень електроенергії та зруйнованої інфраструктури стало головним завданням для освітян, батьків та місцевої влади. Попри всі труднощі, право кожної дитини на освіту залишається непорушним.

Одним із найважливіших аспектів є створення безпечного освітнього середовища. У цих умовах особлива відповідальність лежить на засновниках навчальних закладів, які повинні не лише організувати освітній процес, але й забезпечити його безперервність навіть за надзвичайних обставин. Однак не завжди ці обов’язки виконуються належним чином, як свідчить приклад, наведений освітньою омбудсменкою Надією Лещик.

Безпека та якість освіти в укриттях: проблеми і приклади

Освітня омбудсменка Надія Лещик у своєму дописі у Facebook звернула увагу на ситуацію, яка відбулася в одній зі шкіл (в якій саме, не уточнила). Через відключення електроенергії під час навчального процесу та повітряних тривог діти були змушені перебувати у темному укритті без можливості продовжувати заняття.

За словами омбудсменки, освітній процес у цій школі організовано у дві зміни, причому друга зміна завершувалася ввечері, коли відключення електроенергії були найбільш частими. У темному приміщенні не було жодних умов для продовження навчання, що грубо порушувало право учнів на якісну освіту та безпечне середовище.

Така ситуація стала можливою через недбалість засновника закладу освіти, який не вжив заходів для забезпечення укриття джерелами резервного живлення. Лише після звернення освітнього омбудсмена та батьків було проведено роботу з усунення цих проблем.

Відповідальність засновників навчальних закладів

Надія Лещик підкреслила, що засновники навчальних закладів мають повну відповідальність за створення умов, які забезпечують право дітей на якісну освіту навіть за складних обставин. Це включає не лише організацію навчання, але й оснащення шкіл та укриттів відповідним обладнанням, зокрема резервними джерелами живлення, системами вентиляції та іншими необхідними засобами.

ПОДИВІТЬСЯ ЩЕ:  Національний музей Голодомору-геноциду запрошує школярів з-за кордону на онлайн-екскурсію

Бездіяльність у цих питаннях є неприпустимою. Освітній омбудсмен нагадала, що реагування на подібні виклики має бути оперативним, а рішення — ефективними, щоб жодна дитина не залишалася без можливості навчатися.

“Маю зазначити, що саме засновник закладу освіти або уповноважений ним орган відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону України “Про освіту” здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти, забезпечує та контролює створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища.

Реагуючи на моє звернення, засновник закладу освіти повідомив, що у закладі проведено всі необхідні заходи з метою забезпечення закладу додатковим джерелом безперебійного живлення під час освітнього процесу у дві зміни. Крім того, поінформував, що протирадіаційне укриття забезпечене окремим електрогенератором потужністю 50 кВт та акумуляторними лампами освітлення, які в разі відсутності освітлення працюють протягом 2 діб. Також засновник повідомив, що у випадку повітряної тривоги діти за сигналом вчителя та/або класного керівника переміщуються в укриття, де є можливість продовження освітнього процесу.

Інформація, отримана від засновника закладу освіти, свідчить, що після звернення освітнього омбудсмена він провів відповідну роботу для виконання своїх обов’язків. Однак прикро, що для цього необхідним було звернення батьків та звернення освітнього омбудсмена.

Розумію, що зараз, у період воєнного стану, маємо чимало додаткових викликів, пов’язаних зі створенням безпечного освітнього середовища у закладах освіти. Разом з тим наголошую, що засновник закладу освіти має здійснити все необхідне для можливості належного здобуття учнями освіти – бездіяльність у цих питаннях не може бути виправдана”, – наголосила Надія Лещик.

Омбудсменка також дала поради батькам, наголосивши на важливості їхньої участі у контролі за безпекою та умовами навчання. Звернення батьків до керівництва шкіл або освітніх органів може стати каталізатором змін і допомогти вирішити проблеми, які можуть залишатися поза увагою адміністрації.

ПОДИВІТЬСЯ ЩЕ:  Як отримати "Пакунок малюка": роз'яснення Державної служби України у справах дітей

Війна поставила українську освіту перед новими викликами, які вимагають злагодженої роботи всіх учасників процесу — від освітян до батьків. Безпечне середовище для навчання — це не лише фізична безпека дітей, але й забезпечення умов для отримання знань навіть у надзвичайних ситуаціях. Відповідальність засновників навчальних закладів є ключовою у цьому питанні. Їхня активна позиція, а також підтримка з боку громади, допоможуть зберегти безперервність освітнього процесу та забезпечити майбутнє для українських дітей, навіть за найскладніших обставин.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі статті

Кнопка "Повернутися до початку