Освітня омбудсменка закликала до посилення відповідальності вчителів за випадки булінгу на законодавчому рівні
Останнім часом проблема булінгу у школах набуває все більшого поширення, створюючи серйозні виклики для учнів, які й так живуть у надзвичайно складних умовах. Війна, стрес, втрата близьких, переселення — це далеко не повний список факторів, які впливають на психоемоційний стан дітей. У таких обставинах булінг стає ще однією травматичною подією, яка ускладнює їхнє життя та розвиток. Вирішення цієї проблеми вимагає комплексного підходу, починаючи від удосконалення законодавства до надання психологічної підтримки як учням, так і педагогам.
Позиція освітньої омбудсменки
Новопризначена освітня омбудсменка Надія Лещик заявила про необхідність змін у законодавстві, спрямованих на посилення відповідальності педагогів за випадки булінгу. Вона наголосила, що ухвалення закону, який передбачатиме відсторонення вчителів, визнаних винними у булінгу, на певний строк, є важливим кроком для забезпечення безпеки учнів.
“Це наша позиція, тому ми також хочемо, щоб були внесені зміни у законодавство щодо булінгу. Якщо суд визнає педагога винним у булінгу, його мають відсторонити на рік, два, три — це вже будуть вирішувати депутати, Верховна Рада України. Сподіваюся, законопроєкт щодо посилення відповідальності буде”, — заявила омбудсменка.
Цей підхід може стати важливим сигналом для освітньої спільноти про те, що будь-які прояви булінгу, особливо з боку вчителів, не залишаться безкарними.
Продовження строків розгляду справ
Ще однією ключовою пропозицією омбудсменки стало продовження строку розгляду справ про булінг із трьох місяців до одного року. За словами Надії Лещик, аналіз судових рішень показав, що понад 20% справ не розглядаються через сплив терміну в три місяці.
“Я буду ініціювати, щоб цей термін було продовжено хоча б до року, тому що суди не встигають, вони перевантажені. Це дозволить забезпечити справедливий розгляд справ і створити умови для адекватного покарання винних”, — зазначила вона.
Психологічна підтримка педагогів
Лещик також звернула увагу на проблему професійного вигорання педагогів, що може впливати на якість їхньої роботи та відносини з учнями. Омбудсменка зазначила, що вчителі, які відчувають емоційне виснаження, повинні звертатися за психологічною допомогою або тимчасово змінювати сферу діяльності. Це допоможе уникнути ситуацій, коли педагоги, перебуваючи у стані стресу, негативно впливають на учнів і навіть можуть ставати ініціаторами булінгу.
Проблема булінгу в умовах війни стає ще гострішою, і її вирішення вимагає скоординованих зусиль усіх сторін — законодавців, педагогів, учнів і їхніх батьків. Пропозиції освітньої омбудсменки Надії Лещик щодо посилення відповідальності вчителів, продовження строку розгляду справ та забезпечення психологічної підтримки педагогам є важливими кроками на шляху до створення безпечного та підтримуючого середовища для дітей. Однак для досягнення реальних змін необхідна широка суспільна підтримка і готовність до дій.