Експертна думка

Підвищення податків під час війни: нардеп Роксолана Підласа прокоментувала законопроєкт

Доопрацьований законопроєкт щодо підвищення податків під час війни № 11416-д був зареєстрований у Верховній Раді, про що повідомляється на офіційному сайті парламенту. Авторами законопроєкту виступили народні депутати Данило Гетманцев і Андрій Мотовиловець з фракції “Слуга народу”, а також Олександр Лукашев із депутатської групи “Відновлення України”.

Раніше повідомлялося, що комітет з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендував Верховній Раді прийняти цей доопрацьований законопроєкт за основу, що передбачає підвищення податкових ставок. Голова комітету Данило Гетманцев зазначив, що законопроєкт включає підвищення ставки військового збору з 1,5% до 5%, а також встановлення військового збору у розмірі 1% від доходу для фізичних осіб-підприємців (ФОПів), які є платниками єдиного податку III групи, і 10% від мінімальної заробітної плати для платників єдиного податку I, II і IV груп.

Народний депутат Верховної Ради IX скликання від партії “Слуга народу”, заступниця голови Комітету з питань економічного розвитку Роксолана Підласа прокоментувала податкові нововведення: 

“Отже, замість 125 млрд грн в 2024 ми (можливо) отримаємо 30 млрд грн від підвищення податків. Водночас, потреби сектору безпеки і оборони (які забезпечуються лише внутрішніми надходженнями) залишаються на рівні майже 500 млрд грн.

Які джерела покриття видатків пропонує Мінфін? Порівнюємо урядовий проект 11417 і пропоновану “комітетську версію” (яку сьогодні розгляне Комітет з питань бюджету):

Близько 115,4 млрд грн – скорочення видатків по обслуговуванню і погашенню державного боргу (в урядовій версії було -125,6 млрд грн )

Додаткові близько 216 млрд грн планується залучити від розміщення ОВДП (планувалось +160 млрд грн в урядовій версії)

Додатково близько 100 млрд грн ми отримуємо від ПЕРЕВИКОНАННЯ податків і зборів (а планувалось раніше – 76 млрд грн)

Близько 12,7 млрд грн – надходження від акцизів на пальне і тютюн (було – 13,7 млрд грн)

Близько 30 млрд грн – це очікувані надходження від нових податкових змін (планувалось 125 млрд грн)

Скорочення/відмова від нових видатків по загальному і спеціальному фонду на 25,5 млрд грн

Основні позиції скорочення видатків:

  • 11,2 млрд грн – з Мінстратегпрому (з програми «розвитку ОПК». Це кошти так званого “військового ПДФО”. Водночас, в Міністерства залишаються кошти на цій програмі по загальному фонду – передбачено 7,7 млрд грн на рік + залишок накопиченого з початку року “військового ПДФО” по спец фонду – близько 32 млрд грн),
  • 8,6 млрд грн – невикористані кошти Мінсоцполітики (план закладений в бюджеті перевищив фактичні видатки за 8 місяців року),
  • 4.5 млрд грн – відмовились від поповнення Резервного фонду, яке було в урядовій версії (в серпні Уряд вже зробив перерозподіл майже на 30 млрд грн на користь Резервного фонду з програми обслуговування боргу та інших),
  • 1 млрд грн – інші скорочення через економію коштів в Мінмолодьспорту, Мінцифри, Мінкульті Міонсвіти, НАЗК (з фінансування політичних партій), Мінреінтегарції, Мінвідновлення, ЦВК (з виборів місцевих депутатів) та інші,
  • 662,2 млн грн з Державної митної служби,
  • 227,8 млн грн – скоротили видатки на утримання органів влади (СКМУ, Держпродспоживслужба, Держстат, ВАКС, Вищий суд інтелектуальної власності, Держгеонадра, Держслужба морського і водного транспорту, Держенергоефективності, Держагенство туризму, Державіаслужба, ДАСУ, Агентство управління держборгом, Держфінмоніторинг, НАДС та інші).

Водночас, нам доведеться відновити видатки на обслуговування державного боргу у сумі +14,9 млрд грн, тому що в серпні (після реєстрації законопроекту 11417) 24,5 млрд грн було спрямовано з обслуговування боргу на Резервний фонд Державного бюджету.

А також створили нову субвенцію для ОМС (+2 млрд грн) на харчування учнів початкових класів.

Ще одна важлива норма “комітетської версії” законопроекту 11417 – пропонується змінити принцип розподілу “військового ПДФО” на три місяці 2024 року: зараз лише 25% “військового ПДФО” іде в загальний фонд держбюджету, пропонується збільшити цю частку до 59%, а по спеціальному фонду залишити 41% і скасувати спрямування “військового ПДФО” на Мінстратегпром (вище писала, що це збільшить ресурс бюджету для ЗСУ та інших військових на 11.2 млрд грн)”.

ЧИТАТИ
Політичні справи НАБУ все частіше розвалюються у суді: Руслан Бортник

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі статті

Кнопка "Повернутися до початку