Підвищення ввізного мита на автомобілі: як світові медіа оцінюють тарифну атаку США

Після повернення Дональда Трампа до Білого дому США різко змінили свою економічну траєкторію. Однією з останніх ініціатив президента стало підвищення імпортних мит на автомобілі та автозапчастини до 25%. Мито почне діяти вже з квітня, і Вашингтон офіційно пояснює його прагненням зміцнити внутрішню автомобільну промисловість, скоротити залежність від іноземного імпорту й створити нові робочі місця. Білий дім також розраховує, що такі заходи стимулюватимуть глобальні автоконцерни переносити виробництво до Сполучених Штатів.
Однак у міжнародній пресі сумніваються в успіху цього рішення. Зарубіжні економічні оглядачі вже попереджають про ризик торговельної ескалації, ймовірне подорожчання автомобілів на американському ринку та непрогнозовані наслідки для глобального ланцюга постачань. Європейські та азійські медіа прямо називають нову тарифну політику Трампа “ударом по глобалізації” та сигналом повернення до агресивного протекціонізму. Економісти наголошують: замість обіцяного пожвавлення, американський автопром може отримати додаткові труднощі — від браку деталей до реакції партнерів у вигляді дзеркальних мит.
La Tribune – Франція. Трамп робить логічну помилку, – зазначає економіст Наталі Янсон у своїй статті для паризького тижневика La Tribune:
“Оскільки США експортують свою валюту та цінні папери, натомість їм доводиться імпортувати товари та послуги. Таким чином, торговий дефіцит США є результатом не так занепаду американської промисловості, як крайньої спеціалізації фінансового сектора. .
.. Дуже сумно, що Дональд Трамп не розуміє наступного: торговий дефіцит Сполучених Штатів – це умова для того, щоб США знову стали великими. Саме цей дефіцит дозволяє американським споживачам набувати різноманітних товарів і послуг за вигідними цінами – і є невичерпним джерелом фінансування інновацій, які і є ключем до підвищення продуктивності та зростання”.
https://www.eurotopics.net/kurz/njt
La Repubblica – Італія. Подібні рухи тіла можуть вийти Америці боком, – попереджає римська La Repubblica:
“Багато експертів виконано скепсису з приводу результатів цього кроку, хоча Трамп вважає, що успіх у нього в кишені (‘виробники вже шукають місця для розміщення виробництва’), і йому вдалося отримати інвестиційні зобов’язання від деяких компаній. Проте, цей захід загрожує зростанням цін для американського споживача, якому надалі доведеться викладати за автомобіль на кілька тисяч доларів більше!
Існує також ризик розриву складних транскордонних виробничих ланцюжків, які роками налагоджувалися виробниками, у тому числі американськими, і через які сьогодні вже важко сказати, що таке автомобіль “made in USA”: 60 відсотків комплектуючих кожної машини, зібраної в Америці, надходять з-за кордону”.
https://www.eurotopics.net/kurz/nju
Der Standard – Австрія. Віденська Der Standard виражається:
“Це вже перебір. І дурість! В якісь століття всі експерти єдині на думці: тарифна війна всім тільки нашкодить. … Світ більше не готовий мовчки спостерігати за шантажем, який лагодить Трамп, – і не діятиме.
…Інвестори вже зараз воліють вкладати свої гроші в Європу. На Уолл-стріт цього року справи йдуть набагато гірше, ніж на європейських біржах. Окрім іншого, це пов’язано з хаотичною та непослідовною економічною та торговельною політикою Трампа. Експерти побоюються зниження темпів зростання. Європа, з іншого боку, видається набагато передбачуванішою – не в останню чергу тому, що очікується приплив багатьох мільярдів євро в інфраструктуру та оборону. Якоїсь миті навіть найгостріші мечі Трампа затупляться!”.
https://www.eurotopics.net/kurz/njv
Der Spiegel – Німеччина. Гамбурзький тижневик Der Spiegel пояснює, як потрібно захищатися Європі:
“Європейці мають розвивати відносини з іншими країнами Америки, такими як Мексика та Канада, проти яких Вашингтон також веде торговельну війну. І Європу не повинні лякати погрози відплати з вуст шаленого в Білому Домі. Також важливо було б прискорити поточні переговори щодо інших торгових договорів Євросоюзу з країнами МЕРКОСУР у Південній Америці, Індонезією та Індією.
Чим простіше європейцям буде направляти свої товари на ринки Глобального Півдня, що розвиваються, тим легше вони зможуть впоратися зі зниженням експорту до США”.
https://www.eurotopics.net/kurz/njw
El País – Іспанія. Чому Китай не займе місце головного торгового партнера, пояснює на сторінках мадридської El País професор з міжнародних відносин Рамон Пачеко Пардо:
“Китайські споживачі вважають за краще купувати місцеву продукцію. … Сюди приєднуються і проблеми економіки Китаю. Щорічні темпи зростання оцінюються у п’ять відсотків, що дуже далеко до тих десяти відсотків, якими Китай міг похвалитися 20 років тому.
… Китайський уряд налаштований на те, щоб китайські компанії стимулювали внутрішню економіку. Це негативно відбивається на потенційних інвестиціях Китаю до Європи.
… Китай і надалі відіграватиме важливу роль для Європи. Але він не зможе замінити Сполучені Штати як партнер з торгівлі та інвестицій”.
https://www.eurotopics.net/kurz/njx
De Volkskrant – Нідерланди. Європі не варто впадати в паніку, вважає амстердамська De Volkskrant:
“З моменту інавгурації Трампа найважливіші економічні показники обвалилися. Тому Європа може сподіватися, що реальність зрештою змусить виправити курс. Трамп хоче максимально використати американську міць, щоб зробити свою країну якомога сильнішою. Але якщо все більше країн відвертатиметься від США в економічному та політичному плані через непередбачувані, автократичні риси Трампа, то могутність Сполучених Штатів стискуватиметься як шагренева шкіра.
Замість того, щоб міркувати про те, як реагувати на Трампа, Європі краще зосередитися на власній промисловості та економіці та подумати про те, як зробити їх перспективними”.
https://www.eurotopics.net/kurz/njy