Bloomberg Tracker: штиль у світовій торгівлі напередодні тарифного шторму
У липні спостерігалося відновлення світового споживчого попиту та експорту, що сприяло завантаженню заводів – період, який, ймовірно, можна розглядати як затишшя перед хаосом, викликаним очікуваним у серпні підвищенням тарифів. Про це повідомляє видання Bloomberg.
Як тарифи можуть вплинути на економічну ситуацію у світі
По – перше, вищі тарифи означають, що імпортні товари стають дорожчими. Це може призвести до зростання цін для споживачів і зниження попиту на ці товари. По-друге, компанії можуть шукати альтернативні джерела постачання, щоб уникнути високих тарифів. Це може призвести до перебоїв у ланцюгах постачання та додаткових витрат на логістику. По-третє, високі тарифи можуть зробити місцеві товари більш конкурентоспроможними порівняно з імпортними, що може змінити ринкові частки між місцевими та іноземними виробниками. Нарешті, зміни в тарифах можуть створювати невизначеність для бізнесу, що може вплинути на інвестиційні рішення та довгострокове планування.
Як Сінгапур, Південна Корея і Тайвань впливають на макроекономічну динаміку у світі
Дані Trade Tracker компанії Bloomberg показали, що лише два з десяти ключових показників світової торгівлі залишаються нижче норми. Азійські експортні центри – Сінгапур, Південна Корея і Тайвань – лідирують у цьому процесі, завдяки зростаючому попиту на мікросхеми та електроніку. Це забезпечило завантаженість великих портів, незважаючи на підвищення вартості фрахту і постійні перебої в Червоному морі.
Світова торгівля цього року демонструвала стійке зростання, поступово долаючи вплив високої інфляції, дорогих запозичень та уповільнення економіки єврозони. Проте це покращення може бути короткочасним, оскільки все більше країн втягуються у торговельну війну, а тарифи стають ключовим питанням на майбутніх виборах у США.
Як цінова кон’юнктура на ринку електромобілів впливає на світову економіку
Поточне зростання торгівлі частково зумовлене підвищеним попитом на імпорт до набрання чинності 1-го серпня вищими американськими тарифами на електромобілі, акумулятори, сонячні батареї та китайські медичні вироби. Очікується, що підвищення тарифів вплине на щорічний імпорт вартістю близько 18 мільярдів доларів. Сполучені Штати підвищили свої тарифи на китайські електромобілі до 102,5%.
Це підвищення мало на меті захист внутрішнього ринку, інтереси національної торговельної політики та національної безпеки. Штати прагнуть захистити своїх виробників електромобілів від конкуренції з боку китайських компаній, які можуть отримувати державні субсидії, що дає їм конкурентну перевагу. Підвищення тарифів є частиною ширшої торговельної політики США, спрямованої на зменшення торговельного дефіциту з Китаєм. Деякі американські політики вважають, що залежність від китайських технологій може становити загрозу національній безпеці.
ІА”ФАКТ” вже писав, що ЄС також запровадив тимчасові тарифи на китайські електромобілі.
Звичайно, шо Китай виступає проти цих тарифів, тому що така цінова політика може знизити експорт китайських електромобілів, що негативно вплине на економіку та виробників країни висхідного сонця. Пекін вважає, що тарифи є несправедливими та дискримінаційними, оскільки створюють нерівні умови для конкуренції. Введення тарифів може погіршити торговельні та політичні відносини між Китаєм та країнами, які запроваджують ці тарифи. Тарифи можуть призвести до підвищення цін на електромобілі для споживачів у країнах-імпортерах, що може знизити попит на ці транспортні засоби.
Пекін попередив про можливу відповідь санкціями у сільськогосподарському, авіаційному та автомобільному секторах.
Для чого Трамп планує ввести 60-% мито на китайські товари та 10-% мито для інших країн
Навіть Мексика стала об’єктом уваги США, які ввели нові тарифи на сталь і алюміній, що не були виплавлені і розлиті в Мексиці. Цей крок спрямований на запобігання обходу Китаєм більш високих митних зборів.
Зустрічні вітри для світової торгівлі, ймовірно, ще більше посиляться. Дональд Трамп висловив ідею ввести 60-відсоткове мито на китайські товари та 10-відсоткове загальне мито для інших країн у разі переобрання на посаду президента. Ускладнена мережа тарифів і погроз уже змушує автовиробників, таких як Tesla Inc. і Volvo Car AB, переглянути своє виробництво.
“Економічні зв’язки між США та Китаєм значно послабилися під час першого терміну перебування Трампа на посаді. Якщо він знову виграє, його плани можуть розірвати ці зв’язки назавжди”, – зазначають Елеонора Мавроейді та Маєва Кузін із Bloomberg Economics. 60-відсотковий тариф лише на китайський імпорт “фактично припинить торговельний потік вартістю 575 мільярдів доларів США”.
Тетяна Морараш