У школах Німеччини вперше запроваджують українську мову як другу іноземну.

У Гессені вводять українську мову як другу іноземну в шкільну програму. Це перша федеральна земля Німеччини, яка зробила такий крок.
Українська мова як друга іноземна: що це означає?
Вивчення української мови як іноземної передбачає використання спеціальної методики. Учні будуть починати навчання з основ: алфавіту, базових діалогів та фраз. Це навчання орієнтоване не лише на українців, але й на дітей зі змішаних сімей, наприклад, Україна + Грузія, а також на європейців, зацікавлених у вивченні мови.
Як подати заявку?
Почати вивчення української мови як другої іноземної з осені 2024 року зможуть не всі учні. Проєкт включає три групи дітей:
- Школярі, які закінчили 6 клас і переходять у 7.
- Школярі, які завершили 8 клас і переходять у 9.
- Школярі, які закінчили 10 клас і переходять в 11.
Учні восьмого класу можуть приєднатися до занять, призначених для сьомого класу. Ця можливість надається як учням Realschule, так і гімназій.
Які школи беруть участь?
Не всі школи Гессену вводять українську мову в програму. Поки що свою готовність висловили лише 24 школи по всій землі. Перелік шкіл може розширюватися в залежності від кількості бажаючих учнів. Діти мають право відвідувати заняття з української в інших школах, якщо їхній навчальний заклад не пропонує таких уроків. Групи складатимуться з 10-16 учнів. Якщо заявок буде більше, створюватимуться додаткові групи або відкриватимуться класи в інших школах. У разі необхідності надаватиметься шкільний автобус, особливо для маленьких населених пунктів.
Список шкіл
Перелік шкіл Гессену, які з осені 2024 року впроваджують українську мову як другу іноземну, буде оприлюднено пізніше та може оновлюватися в залежності від кількості бажаючих.
- Schillerschule Frankfurt
- Goethe-Gymnasium Bensheim
- Elly-Heuss-Schule Wiesbaden
- Freiherr-vom-Stein-Schule Fulda
- Humboldt-Schule Bad Homburg
- Herderschule Gießen
- Alexander-von-Humboldt-Schule Lauterbach
- Georg-Christoph-Lichtenberg-Schule Kassel
- Gutenbergschule Wiesbaden
- Hessenwaldschule Weiterstadt
- Marienschule Limburg
- Alfred-Wegener-Schule Kirchhain
- Albert-Schweitzer-Schule Offenbach
- Ludwig-Geißler-Schule Hanau
- Max-Planck-Schule Rüsselsheim
- Friedrich-Dessauer-Gymnasium Frankfurt
- Käthe-Kollwitz-Schule Langenselbold
- Berthold-Brecht-Schule Darmstadt
- Melibokusschule Alsbach-Hähnlein
- Ricarda-Huch-Schule Dreieich
- Max-Beckmann-Schule Frankfurt
- Schwalmgymnasium Schwalmstadt
- Kopernikusschule Freigericht
- Alexander-von-Humboldt-Schule Viernheim
Цей список може оновлюватися залежно від кількості заявок та готовності інших шкіл долучитися до проєкту.
Чому саме Гессен вирішив впровадити таку ініціативу?
- Інтеграція українських біженців: Через війну в Україні багато українських сімей були змушені переїхати до Німеччини. Впровадження української мови допоможе інтеграції українських дітей в місцеву освітню систему, зберігаючи їхню культурну ідентичність.
- Підтримка української громади: У Гессені проживає значна кількість українців, і ця ініціатива є способом підтримати та зміцнити українську громаду, забезпечуючи можливість вивчення рідної мови.
- Підвищення культурного взаєморозуміння: Вивчення української мови допоможе німецьким дітям зрозуміти культуру та історію України, що сприятиме розвитку міжкультурного діалогу та взаєморозуміння.
- Освітні інновації: Гессен завжди прагнув бути на передовій освітніх інновацій. Запровадження української мови як другої іноземної є ще одним кроком у напрямку диверсифікації та збагачення освітніх програм.
- Європейські цінності та солідарність: Ця ініціатива демонструє солідарність з Україною та підтримку європейських цінностей, таких як повага до культурного різноманіття та підтримка демократичних принципів.
- Попит серед учнів та батьків: Влада Гессену також взяла до уваги запити від батьків і учнів, які висловили зацікавленість у вивченні української мови. Це свідчить про реальну потребу та підтримку з боку місцевої спільноти.